title
کد خبر: 48195
00
این افراد درد بدنی را جدی بگیرند

یک متخصص طب ورزشی گفت: افرادی که وارد رشته بدنسازی می‌شوند باید قبل از ورود چکاپ انجام دهند تا در زمان شروع به ورزش با آسیب مواجه نشوند. ضمن اینکه به محض احساس درد به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر شاهین صالحی  در رابطه با آسیب‌های رشته بدنسازی<Bodybuilding damage> افزود: هر ورزشی اصولی دارد که می‌گوید چه حرکاتی را چگونه انجام دهیم تا آسیب نبینیم.

وی ادامه داد: اولین نکته این است که مربی آگاه داشته باشیم، نباید بدون تجربه قبلی، علم و توانایی لازم به صورت خودسرانه شروع به بدنسازی کنیم. ضمن اینکه اول باید هدف از این ورزش مشخص باشد. منظور از هدف تعیین سطح ورزشی شامل فیتنس، افزایش قدرت عضلات، بالا بردن استقامت و بزرگ شدن عضلات است.

صالحی تصریح کرد: بیشترین آسیب زمانی رخ می‌دهد که هدف افزایش قدرت و حجم عضلات باشد، در این زمان مربی میزان وزنه‌ای را که ورزشکار می‌زند بالا می‌برد.

این متخصص طب ورزشی با تاکید بر اینکه ورزشکاران باید مربی‌ای آگاه انتخاب کنند و قبل از شروع بدنسازی چکاپ سلامتی انجام دهند، اضافه کرد: ممکن است فردی در بدنسازی مکمل ورزشی استفاده کند، اما نداند که دچار قند خون یا چربی خون، مشکلات کلیوی و کبد چرب است و با مصرف این مکمل‌ها آسیب‌های جدی‌ای به بدنش وارد می‌شود. آزمایش کلی از نظر سیستم سلامت قلبی و عروقی، اسکلتی و مفصلی نیز برای شروع بدنسازی باید انجام شود.

وی اظهارداشت: مورد مهم‌تر این است که اگر در زمان انجام حرکتی دردی وجود داشت آن را جدی بگیرند. نباید به دلیل درد کم به حرکات ورزشی خود ادامه دهند، کسانی بوده‌اند که در مراحل اولیه بروز درد به پزشک مراجعه نکرده و آن را جدی نگرفته‌اند اما این درد بعدا به دردی مزمن و با درمان طولانی و پیچیده تبدیل شده است.

صالحی تاکید کرد: مربی اگر آگاه باشد و ببیند که ورزشکار در حال آسیب دیدن است، حتما فرد را به پزشک معرفی خواهد کرد.

این متخصص طب ورزشی گفت: یکی از اصول ورزش بدنسازی این است که فرد تکنیک‌های درست و حرکات درست را یاد بگیرد و مربی باید آن را آموزش دهد، هیچ ورزشکاری نباید بدون فراگیری تکنیک‌های درست در بدنسازی به سمت وزنه‌های سنگین برود.

وی با اشاره به مصرف پروتئین، افزود: در افرادی که بدنسازی خفیف تا نیمه پیشرفته انجام می‌دهند نیازی به مصرف پروئتین نیست.

صالحی اضافه کرد: افراد ورزشکار باید توجه داشته باشند که قبل از شروع ورزش، بدن‌شان را گرم و بعد از تمرین سرد کنند. تغذیه مناسب داشته باشند و از برداشتن وزنه بیشتر از توان‌شان خودداری کنند. لازم به ذکر است که بیشترین آسیب‌ها در انتهای دامنه حرکات رخ می‌دهد و اگر فرد آمادگی ندارد نباید حرکات را تا انتها انجام دهد چراکه باعث کشش عضلات و آسیب به بدن می‌شود.

 

منبع: طبنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز