title
کد خبر: 48261
00
آیا می‌توان با رژیم جو‌پرک لاغر شد؟

با پیروی صحیح از یک رژیم‌غذایی حاوی جو‌پرک می‌توانید به وزن دلخواه‌تان برسید و هم‌زمان از فواید بسیار آن برای سلامتی‌ قلب و به طور کلی بدن‌تان بهره‌مند شوید.

به گزارش بهداشت نیوز، جو‌پرک از خشک شدن جو‌دوسر تهیه می‌شود. جو‌‌پرک جزو دسته‌ای از غلات کامل و یا سبوس‌دار است که حاوی مقدار زیادی مواد مغذی پر فایده برای بدن ما هستند. در طول فصل زمستان، استفاده از جو‌‌پرک در وعده صبحانه ترکیبی ایده‌آل برای بسیاری از افراد است. اگر کمی خلاق باشید، می‌توانید با اضافه کردن میوه‌های خوش‌مزه طعم بی‌نظیری به این خوراکی مفید و پرخاصیت دهید. با علم بر همه این حقایق جای تعجب ندارد اگر بشنوید رژیم‌های غذایی بسیاری بر پایه مصرف جو‌پرک تنظیم شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما واقعا استفاده از یک رژیم غذایی حاوی جو‌‌پرک سالم و بی‌خطر است؟ آیا پیروی از این رژیم باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود؟

در ادامه این مطلب از نزدیک با خواص این ماده خوراکی آشنا می‌شوید تا بتوانید برای رسیدن به هدف‌تان برنامه‌ریزی بهتری کنید و سریع‌تر به نتیجه دلخواه‌تان برسید.

 

رژیم‌غذایی حاوی جو‌پرک چیست؟

 

همان‌طور که از اسمش هم پیدا است، رژیم‌غذایی جو‌پرک بیشتر بر پایه مصرف خود جو‌پرک است. اما این نوع رژیم‌ تنها محدود به خوردن جو‌پرک نمی‌شود و مطمئنا شامل سایر مواد مغذی دیگری هم هست. در حقیقت، برنامه‌ریزی به شکلی است که اساس اولیه رژیم بر پایه خوردن جو‌پرک، به خصوص در یک یا دو وعده اصلی است.

 

به‌طور کلی رژیم جو‌پرک شامل ۲ مرحله است که عبارتند از:

 

مرحله شماره ۱- هفته اول، روزانه در هر وعده غذایی جو‌پرک بخورید. در طول این مدت، باید تنها جو کامل بخورید و از خوردن جوپرک اجتناب کنید. می‌توانید برای میان‌وعده‌ها هم همراه با آن از انواع مختلف میوه‌ها استفاده کنید.

 

مدل شماره ۲- بعد از سپری کردن هفته اول یا مرحله اول، می‌توانید روزانه در یک یا دو وعده اصلی خود از جو‌پرک استفاده کنید و برای وعده باقی‌مانده هم از سایر گزینه‌های سالم و البته کم‌چرب استفاده کنید. در این مرحله از رژیم شما مجاز به خوردن آجیل خام، میوه‌ها و سبزیجات دلخواه‌تان هستید و می‌توانید به جای جو کامل از جو‌پرک هم استفاده کنید.

 

توصیه می‌شود، برای آماده کردن وعده‌ غذایی‌تان از نصف فنجان جو‌پرک استفاده کنید. در وعده صبحانه و ناهار جو‌پرک خوراک اصلی محسوب می‌شود. می‌توانید برای تنوع‌دهی و طعم بهتر کمی شیر‌کم‌چرب و مقداری میوه به خوراک‌تان اضافه کنید. استفاده از ماست کم‌چرب هم ایده بدی نیست. علاوه بر همه این‌ها دارچین هم طعم‌دهنده‌ای عالی برای ایجاد مطلوبیت بیشتر است.

 

نکته! برای وعده صبحانه از میوه‌های تازه فصلی و برای وعده‌ ناهار از سبزیجات و دانه‌های روغنی استفاده کنید. می‌توانید برای آماده‌سازی وعده شام از کمی مرغ گریل شده، بوقلمون، ماهی و یا یک تکه کوچک استیک کم‌چرب استفاده کنید. کدو‌سبز سرخ‌شده هم می‌تواند دورچین سالم و سیرکننده‌ای باشد. برای کمی استراحت و تشویق بیشتر خود می‌توانید بعد از صرف شام، از خوردن یک دسر کم‌کالری لذت ببرید.

 

کلام آخر اینکه، با پیروی صحیح از یک رژیم‌غذایی حاوی جو‌پرک می‌توانید به وزن دلخواه‌تان برسید و هم‌زمان از فواید بسیار آن برای سلامتی‌ قلب و به‌طور کلی بدن‌تان بهره‌مند شوید. مصرف این خوراکی باعث احساس سیری طولانی‌ مدت در شما خواهد شد و بدین شکل کمتر غذا می‌خورید و کالری کمی مصرف می‌کنید. علاوه بر این، فیبر موجود در جو‌پرک به عملکرد بهتر سیستم گوارشی بدن هم کمک می‌کند.

 

منبع: سلامتیسم

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز