title
کد خبر: 48672
00
تا پایان سال بخش عمده ای از معوقات پرستاران پرداخت می شود

معاون پرستاری وزارت بهداشت: امیدواریم براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته بخش عمده‌ی معوقات جامعه پرستاری تا پایان امسال پرداخت شود.

به گزارش بهداشت نیوز، مریم حضرتی در حاشیه مراسم روز پرستار افزود: مطالبات و معوقات پرستاری به حق است و ما به دنبال آن هستیم، خوشبختانه با همدلی و همکاری پرستاران امیدواریم مسایل و مشکلات جامعه پرستاری را پیگیری و حل کنیم.

 

وی گفت: معوقات دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است، اما آنچه مسلم است بخش عمده‌ای از معوقات تا پایان امسال پرداخت خواهد شد.

 

حضرتی افزود: قانون تعرفه گذاری به علت تأمین نشدن اعتبارات اجرایی نشده است و ما به دنبال این هستیم که از مسیر‌های دیگری بتوانیم برای این قانون تأمین اعتبار کنیم.

 

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدواریم خدمات کامل پرستاری مشمول تعرفه گذاری شوند، پرستاری فقط محدود به بیمارستان و مراکز درمانی نیست بلکه پرستاری جامعه نگر مطلوب ماست که ما در این زمینه در تلاش می‌کنیم.

 

وی افزود: ما با کمبود شدید نیروی پرستاری مواجه هستیم، استاندارد میزان پرستار به تخت بیمار در جهان یک و ۸ دهم است در حالی که میزان پرستار ما ۷ دهم است و این نشان دهنده نیاز بیشتر در این زمینه است.

 

حضرتی گفت: هم اکنون حدود ۱۸ هزار کمک پرستار تربیت شده و آماده جذب هستند که تلاش می‌کنیم شرایط جذب آنان فراهم شود. امیدواریم با تأمین بودجه و پرداخت معوقات بیمه‌ها جذب این افراد هرچه سریع‌تر میسر شود.

 

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز