title
کد خبر: 49313
00
7 مزیت شگفت انگیز روغن دانه کتان

دانه کتان نیز مانند بیشتر دانه های خوراکی دارای روغن با خاصیت شگفت انگیز است در این مقاله قصد داریم برخی از خواص روغن دانه کتان را بررسی کنیم.

به گزارش بهداشت نیوز، مزایای روغن دانه کتان برای سلامتی شامل قابلیت آن برای بهبود سلامت قلب، کاهش التهاب و نقرس و جلوگیری از سرطان و پیری زودرس است. همچنین به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و هضم را تنظیم می نماید. روغن دانه کتان می تواند تنظیم کننده هورمون ها در زنان بعد از یائسگی باشد، فشار خون را کاهش دهد، از بیماری های مختلف دستگاه گوارش جلوگیری کند و سلامت چشم را بهبود ببخشد.

روغن دانه کتان چیست؟

روغن دانه کتان، یک روغن گیاهی متداول است که از کتان به دست می اید و مدت هاست که توسط انسان ها شناخته شده و به کار می رود. کتان، که به لحاظ علمی با نام Linum usitatissimum شناخته می شود، دارای کاربرد فراوانی است.اگر چه، این روغن احتمالا از منطقه مدیترانه به دست آمده است اما کانادا، روسیه، فرانسه و آرژانتین بزرگترین تولید کنندگان آن در جهان هستند. این گیاه همه کاره است زیرا در قسمت های متنوعی رشد می کند و دارای کاربردهای فراوانی است. برای هزاران سال، روغن دانه کتان نه تنها به عنوان یک عنصر کلیدی در پارچه کتانی بلکه به عنوان یک منبع غذایی بسیار مفید و با کاربرد راحت استفاده شده است.

روغن دانه کتان، غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، یکی از رایج ترین گزینه ها برای روغن های گیاهی سنتی است. این امر تا حدودی به این دلیل است که لیست قابل توجهی از مزایای سلامتی به آن اختصاص یافته است. این روغن را می توان همانند سایر روغن های گیاهی مورد استفاده قرار داد.

منبع: مجله سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز