title
کد خبر: 49335
00
گردشگرانی که برای بیماری بیمه ندارند

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سالانه ۲۷ میلیون گردشگر به پایتخت مذهبی ایران سفر می‌کنند و برای تفریح، اقامت و غذای خود برنامه دارند ولی برای بیماری خود برنامه‌ای ندارند و حتی دفترچه بیمه همراه نمی‌آورند، به نوعی کسورات عجیب بیمه‌ها پرداخت.

به گزارش بهداشت نیوز، محمدرضا دارابی در همایش بیمه سلامت ایرانیان با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی شامل مشهد و 13 شهرستان است که در مشهد شاهد سه میلیون و 400 هزار نفر هستیم، اظهار داشت: همچنین 27 میلیون نفر زائر در سال به مشهد سفر می‌کنند و‌ 500 هزار اتباع خارجی نیز در استان خراسان رضوی سکنی دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی مشهد ادامه داد: در مشهد برای هر هزار نفر حدود یک تخت داریم که  چهار هزار تخت بیمارستانی در مشهد وجود دارد و در مجموعه 7400 تخت دولتی، دانشگاهی و خیریه داریم و مشهد در مجموع دو هزار تخت کم دارد.

دارابی تصریح کرد: نخستین ویژگی سلامت محور مشهد این است که بیماران استانهای همجوار به خاطر اعتقادات مذهبی به مشهد می‌آیند.

وی با بیان اینکه به دلیل بارگاه امام رضا(ع) بیشترین زائر و گردشگر توریستی را در مشهد دارد، گفت: وقتی توریست به مشهد می آید برای گردش، غذا و تفریح خود فکر می کند ولی برای بیماری خود فکری نمی کند و عده ای هم بیمار می شوند و حتی دفترچه بیمه خود را نیز همراه ندارند.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: همچنین در حاشیه مشهد، یک میلیون و دویست نفر داریم و بیشترین حاشیه نشین کشور برای مشهد است، بنابراین بهداشت و درمان مشهد بار سنگینی را بر دوش دارد که بخش خصوصی در این زمینه بسیار کمک می کند.

دارابی بیان داشت: مشهد را نباید به مانند اصفهان و اهواز دید، بلکه مشهد شرایط ویژه ای دارد زیرا در برخی مراسم مذهبی ما شاهد آمدن چهار میلیون گردشگر مذهبی هستیم که فقط 400 هزار نفر فقط به صورت پیاده به مشهد می‌آیند بنابراین باید برنامه‌ریزی در حوزه بهداشت و درمان صورت گیرد.

وی گفت: انگیزه شاد و خوب بین ارائه دهنده خدمت و کادر پزشکی نباشد نمی توان انتظار داشت به بیماران نیز خدمات مطلوبی ارائه کرد زیرا هم اکنون 13 ماه تاخیر در مطالبات داریم.

قائم مقام وزیر بهداشت بیان داشت: حال با توجه به این دیرکرد پرداخت مطالبات حوزه سلامت، نباید بیمه‌ها 7 تا 10 درصد کسورات بزنند، در حالیکه 6 تا این تاریخ 30 میلیارد تومان کسورات داشتیم که مقدار قابل آن حق‌الناس است ولی اگر این کسورات برگردد ما می‌توانیم خدمات بهتر و بیشتر ارائه کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: در بیمه تامین اجتماعی اگر برگه بیمه تابخورد عنوان می‌کنند که پزشک این بیماران را در مطب معاینه نکرده است در حالی که برخی بیماران دفترچه خود را تازده و این دفترچه‌ها سند بهادار و مهم است و نباید اینگونه بیمه‌ها برخورد کنند.

وی خاطرنشان کرد: تجمیع بیمه‌ها فواید بسیاری دارد و حداقل هم پوشانی بیمه‌ای و چند دفترچه ای برطرف می شود با خطاب قرار دادن مسئولان بیمه ای عنوان کرد: سیستم ارجاع در کشورمان درست و منطقی اجرا نشود مشکلات سلامت پابرجا خواهد بود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز