کد خبر: 49422
ف
۷ توصیه شگفت‌انگیز برای لاغری سریع!
یک رژیم سفت و سخت که در آن اثری از موادغذایی موردعلاقه شما نباشد، قطعا نتیجه نخواهدداشت و به شکست ختم می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، یک رژیم سفت و سخت که در آن اثری از موادغذایی موردعلاقه شما نباشد، قطعا نتیجه نخواهدداشت و به شکست ختم می‌شود. همواره به خاطرداشته باشید که شما باید به مرور زمان تغییرات محسوسی در نوع تغذیه خود ایجادکنید به این معنا که مصرف موادغذایی شیرین و چرب را به حداقل برسانید و در کل کمتر غذا بخورید.

۱. مراقب مقدار مواد غذایی مصرفی خود باشید!


بدون شک برای کاهش وزن، لازم است که غذا کمتری میل‌ کنید. اما اگر قصد دارید که تمام مواد غذایی مصرفی جذب بدنتان نشود، لازم است که فکری به حال ظرف غذای خود کنید. آن‌ را تغییر دهید و از بشقاب‌های کوچکتر استفاده نمایید. لیوان و قاشق کوچک‌تر نیز بی‌تأثیر نیستند و درحقیقت شما با این تغییر و تحولات بدون این‌که متوجه بشوید، میزان کالری کمتری دریافت کرده‌اید. همواره به یاد داشته باشید که نیمی از ظرف غذای شما باید متشکل از سبزیجات، یک چهارم پروتئین و یک چهارم نشاسته باشد.


۲. خود را از خوردن موادغذایی مختلف محروم نکنید:


یک رژیم سفت و سخت که در آن اثری از مواد غذایی مورد علاقه شما نباشد، قطعا نتیجه نخواهد داشت و به شکست ختم می‌شود. همواره به خاطر داشته باشید که شما باید به مرور زمان تغییرات محسوسی در نوع تغذیه خود ایجاد کنید به این معنا که مصرف مواد غذایی شیرین و چرب را به حداقل برسانید و در کل کمتر غذا بخورید. 


۳. هیچ یک از موادغذایی را سرخود مصرف نکنید:


به همان دلیلی که هیچکدام از مواد غذایی را نباید حذف کنید، هیچ ماده‌ای را نیز فقط به این دلیل که سبک و کم کالری است، سرخود نباید مصرف نمایید. درواقع تمام موادغذایی کالری دارند و ممکن است که مثلا همانند سبزیجات مشکلات گوارشی برای شما ایجاد کنند.


۴. در مصرف غذاهای خوش رنگ و لعاب دقت کنید‍!


ظاهر و اندازه بعضی از غذاها واقعا آدم را گول می‌زند و بهتر است که هر چه سریعتر شناخته شوند. به عنوان مثال، کالری ۳۰ گرم آرد با ۱۰۰ گرم نشاسته پخته برابری می‌کند و یا یک هشتم پیتزا یا تارت به اندازه ۱۰۰ گرم نشاسته  کالری دارد. اگر می‌خواهید که به سرعت گرسنه نشوید، باید تغذیه‌ای متعادل داشته باشید و اگر می‌خواهید به سرعت سیر شوید، از غلات و حبوبات کمک بگیرید. 


۵. انجام یک فعالیت ورزشی یا بدنی را در الویت زندگی خود قراردهید:


متخصصان تغذیه معتقدند که ورزش برای افرادی که تصمیم به لاغری گرفته‌اند، یک برگ برنده بسیار مهم است. اما برای این‌که یک فعالیت ورزشی مفید و مؤثر باشد، لازم است که براساس خصوصیات فردی و روحی هر شخص برنامه‌ریزی شود. پزشکان توصیه می‌کنند که یک فعالیت ورزشی مفید باید ۳ تا ۵ بار در هفته انجام گیرد و نیز حتما باید متشکل از حرکات کششی باشد طوری‌که هم قلب را تقویت کند و هم ماهیچه‌ها را. اما برای رسیدن به این مهم، لازم است که فعالیت بدنی تمام افراد بررسی شود به این معنا که نمی‌توان برای همه یک مدل ورزش را تجویز کرد. درنهایت باید مراحل متفاوتی طی شود تا ورزش مناسب برای یک فرد انتخاب گردد. البته لازم به یادآوری است که سپری کردن این مراحل به زمان نیاز دارد و درواقع جزء اهداف بلندمدت محسوب می‌شود. 


۶. خودتان را با کسی مقایسه نکنید!


متخصصان تغذیه به این نتیجه رسیده‌اند که یک رژیم غذایی زمانی مؤفق و نتیجه بخش است که با سیستم بدنی فرد و نیز با شکل تغذیه وی هماهنگ باشد. درحقیقت قبل از بررسی عادات شخصی یا غذایی یک فرد، متخصص تغذیه باید این سؤال را از خود بپرسد که آیا فرد موردنظر می‌تواند یک چنین رژیم غذایی را در تمام عمر خویش پیاده کند. این قضیه در مورد ورزش نیز صادق است یعنی ممکن است آن دسته از فعالیت‌های بدنی که برای خواهر یا برادر شما و یا حتی برای یک ستاره سینما مناسب است، برای شخص شما چه بسا مضر نیز باشد!


۷. به شاخص توده بدنی  اطمینان نکنید!


به ارقام و محاسبات رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی اعتنا نکنید! یادتان باشد که شما نباید هر روز روی ترازو بروید و هرگز نباید شاخص توده بدنی خود را هر هفته محاسبه کنید! متخصصان تغذیه معتقدند که کاهش وزن یک مقوله کاملا شخصی و انفرادی است به همین دلیل شما نباید خود را درگیر آمار و اعداد کنید! همواره به خاطر داشته باشید که در دوران رژیم غذایی که تغییرات قابل توجهی در نوع تغذیه شما ایجاد می‌شود، تنها نکته مهم و ارزشمند این است که وزنتان را به زیر منحنی وزن برسانید.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
آخرین اخبار
  • منظره شگفت انگیز پیکوپلانکتون های آبی رنگ در هرمزگان
  • پاداش میلیاردر سعودی در آستانه دیدار استقلال و الهلال +عکس
  • هزینه داروی زلزله زدگان باید توسط دولت تأمین شود
  • قرمزی چشم چگونه درمان می شود؟
  • سرخابی ها جریمه شدند
  • راهکارهای فوق العاده برای درمان بی خوابی
  • عاملی که میکروبیوم روده را مختل می کند
  • خبری که حسابی “شفر” را خوشحال کرد
  • پاسخ محکم مربی پرسولیس به منتقدان+عکس
  • نجات جان مسافران هواپیمای یاسوج-تهران توسط کاپیتان فولاد + عکس
  • چگونه یک فرزند سالم به دنیا بیاوریم؟
  • دوران طلایی رشد مغز کودک
  • درمان ترش کردن در حاملگی
  • جان باختن فرزندان پزشک متخصص در سقوط هواپیما + عکس
  • چرا پروتئین تا این حد برای هر بدنساز حیاتی است؟
  • چندحرکت قدرتمند برای حمله به عضلات پشت بازو
  • ورود سگ‌های جستجوگر هلال احمر به منطقه سقوط هواپیما
  • حدود90 هزار پرستار کمبود داریم
  • ادامه حمایت های روانی و اجتماعی از زلزله زدگان کرمانشاه تا سال آینده
  • احتمال تکرار عفونت برای این مردان وجود دارد
  • عکس سلفى فرزندان شهید مدافع حرم با ابراهیم حاتمى کیا
  • نکاتی که خانم ها حتما باید بدانند
  • زهرا نعمتی بهترین ورزشکار معلول تیراندازی با کمان جهان شد+عکس
  • حضور خانواده های مسافران یاسوجی مقابل بخشداری دنا+عکس
  • چگونه کودکان را به ورزش علاقمند کنیم؟
  • روش‌های غلط احیای نوزادان
  • عاملی که قدرت باروریتان را نابود می‌کند
  • چرا فراموش می کنیم؟
  • آب گرفتن بهتر است یا مخلوط کردن؟
  • پست اینستاگرامی خلبان هواپیمای ATR پیش از سقوط + عکس
  • کلاهبرداری میلیونی دردیوار
  • احتمال رابطه سوءمصرف آنتی‌بیوتیک‌ با تشدید آلرژی‌ها
  • ساختمان مسکونی طعمه حریق شد
  • بهترین ویتامین ها برای کاهش درد مفاصل
  • تعداد آثار رسیده به نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ
  • پیکر کوهنورد مفقود شده پیدا شد
  • تقویت روابط دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با دانشگاه های کره جنوبی
  • ضایعات چوب طعمه حریق شد
  • تبدیل 97 درصد خون های اهدایی به فرآورده های خونی
  • سارق گوشی های نوجوانان به دام افتاد
  • طراحی و توسعه واکسن «لیشمانیوز» در کشور
  • پیام تسلیت مدیرعامل بانک سرمایه در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج
  • پریدن دختر 22 ساله از روی پل عابر پیاده
  • محور سی سخت و یاسوج و بالعکس مسدود است
  • شرایط جوی نا مساعد درمنطقه سقوط هواپیما
  • موبایل یکی از مسافران هواپیمای پرواز تهران- یاسوج روشن است
  • هواپیمای سقوط کرده از عمر ناوگان ایران نیز پیرتر بود
  • لاشه هواپیما پیدا نشده است
  • بهترین زمان تنهایی
  • استقرار خانواده سرنشینان هواپیمای سقوط کرده در مهرآباد
  • جستجوی امدادگران برای پیدا کردن اثری از هواپیما/عکس
  • تایید شرکت آسمان از فوت تمام سرنشینان
  • پیشگیری از سرطان تخمدان با ۷ گزینه غذایی
  • آخرین اخبار از اعزام اعضای کمیته بررسی سقوط هواپیما
  • چرا هنگام گرسنگی عصبانی می شویم؟
  • جوان‌سازی پوست با یک ترکیب معجزه گر
  • قسمت و سرنوشت به دست چه کسی است؟
  • نگرانی‌ و استرس از عوامل بروز یبوست
  • بانک سرمایه، به عنوان دومین شرکت بزرگ فرابورسی در دی ماه معرفی شد
  • 8 گیاه که دل درد را تسکین می دهند
  • اسامی مسافر ان و خدمه هواپیمای سقوط کرده در سمیرم
  • مسواک بزنید، سرطان نگیرید
  • تلاش برای یافتن لاشه هواپیما
  • ۸ عادت بدی که همسرتان را از شما بیزار می‌کند
  • روغنی که سلامت مغز شمار را به خطر می اندازد
  • درباره «نوموفوبیا» یا «ترس دوری از موبایل» چه می‌دانید؟
  • محیط زیست کشورمان شرایط مناسبی ندارد
  • صدای مهیب برخورد هواپیما با کوه دنا شنیده شده
  • فرهنگی که روزی شما را زیاد و آسایش را پایدار می کند
  • عواملی که ما را مستعد ابتلا به صرع می کند