title
کد خبر: 50326
00
 سلول تشویش و نگرانی کشف شد

تشویش و نگرانی به عنوان یک پدیده رایج و رو به افزایش، بسیاری از مردم دنیا را درگیر خود کرده است. آیا می توان این سؤال را مطرح کرد که برای این حالت روانی مکان و سلول خاصی در مغز وجود دارد؟ تحقیقات دانشمندان به تازگی پاسخ مثبت این سؤال را یافته است.

به گزارش بهداشت نیوز: دانشمندان به تازگی سلول های تشویش را در مغز موش ها کشف کرده اند، تا جایی که یافته های آنها می تواند در آینده برای افرادی که از اضطراب و نگرانی رنج می برند بسیار سودمند باشد.

محققان دانشگاه کلمبیا و کالیفرنیا در آخرین پژوهش های خود آزمایشی را روی موش ها انجام دادند تا متوجه شوند چگونه تشویش و اضطراب بر مغز اثر می گذارد. آنها برای سنجش وضعیت ذهنی سوژه های مطالعاتی خود توضیح می دهند:

موش ها اغلب از مکان های باز هراس دارند. با توجه به این موضوع، ما آنها را در پلکان مارپیچ قرار دادیم که شامل چند فضای باز و وسیع بود. با این کار می توانستیم فعالیت سلول های مغز آنها را در قسمت تحتانی هیپوکامپوس به هنگام شروع احساس اضطراب در آنها رصد کنند. می دانیم که هیپوکامپوس بخشی از سیستم لیمبیک مغز است که مسئول تنظیم عواطف است.

محققان متوجه شدند هنگامی که موش ها به فضاهای باز آن مارپیچ وارد می شدند سلول های قسمت تحتانی هیکامپوس فعال تر می شدند و بنابراین علائم تشویش هم مشخص می شد. آنها تصمیم گرفتند تا فعالیت این به اصطلاح «سلول های تشویش» را تغییر دهند تا ببینند آیا به آرام شدن موش ها کمک می کند.

آنها برای این کار از تکنیک بیولوژیکی به نام اپتوژنتیک استفاده کردند که شامل استفاده از نور برای کنترل سلول ها در بافت های زنده است. هنگامی که سطح فعالیت در این سلول ها کاهش می یافت، موش ها نیز آرام تر می شدند و بیشتر تمایل داشتند که در فضاهای باز مارپیچ گشت بزنند. درحالی که وقتی سطح فعالیت بالا می رفت، افزایش تشویش این موجودات هم مشهود بود.

به گفته محققان یافته های این تحقیق سمت و سوی مثبتی به آن چیزی که در آینده می تواند در درمان افراد دچار تشویش نقش داشته باشد ایجاده کرده است. اگر بتوانیم به اندازه کافی یاد بگیریم می توانیم ابزارهایی را طراحی کنیم که بازیگران اصلی مؤثر در تنظیم تشویش در افراد را روشن و خاموش کند.

گفتنی است که بر اساس گزارش بنیاد سلامت ذهنی، 7.8 درصد مردم بریتانیا از ترکیبی از تشویش و افسردگی رنج می برند.

منبع: شفقنا زندگی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز