کد خبر: 50496
ف
۸ منبع منیزیم برای افزایش انرژی و سلامتی
فقط ۲ قاشق غذاخوری مغز تخمه کدو حاوی ۹۶ میلی گرم منیزیم، یعنی حدود ۲۵ درصد از میزان توصیه شده برای هر روز است. سایر مواد غذایی حاوی منیزیم شامل بادام، تخمه آفتابگردان، بادام زمینی، دانه کتان و گردو می‌شوند. فقط هنگام مصرف آجیل و دانه‌ها، حواس‌تان به مقدار کالری مصرفی خودتان باشد.

به گزارش بهداشت نیوز: غذاهای غنی از منیزیم انرژی را افزایش می‌دهند و مانع التهاب می‌شوند. به گفته متخصصین، یک فرد بالغ باید روزانه ۳۸۰ میلی‌گرم منیزیم دریافت کند. منابع این ماده مغذی عبارتند از: سبزیجات، آجیل و دانه‌ها، ماهی، سویا، آوکادو، موز، شکلات تیره، و ماست کم چرب. این مواد غنی از منیزیم برای افزایش سلامت قلب و جلوگیری از سکته مغزی و حتی حمله قلبی سودمندند. برخی یافته‌ها نشان می‌دهد که مصرف روزانه منیزیم باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت می‌شود و حتی افسردگی و میگرن را کاهش می‌دهد.

۱. سبزیجات برگ سبز تیره

برگ سبز تیره سبزیجات شامل منیزیم، ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی است که سلامتی را به ارمغان می‌آورند.

۲. آجیل و دانه‌ها

فقط ۲ قاشق غذاخوری مغز تخمه کدو حاوی ۹۶ میلی‌گرم منیزیم، یعنی حدود ۲۵ درصد از میزان توصیه شده برای هر روز است. سایر مواد غذایی حاوی منیزیم شامل بادام، تخمه آفتابگردان، بادام زمینی، دانه کتان و گردو می‌شوند. فقط هنگام مصرف آجیل و دانه‌ها، حواس‌تان به مقدار کالری مصرفی خودتان باشد.

۳. ماهی

اضافه کردن ماهی مانند ماهی سالمون، ماهی قزل‌آلا و تن به منوی خود برای افزایش مصرف منیزیم، و همچنین ویتامین D و اسیدهای چرب امگا ۳ اکیدا توصیه می‌شود (حداقل دو بار در هفته).

۴. سویا و باقلا

سویا و باقلا مواد غذایی غنی از منیزیم هستند که در عین حال دارای مقدار زیادی فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه هستند. میان‌وعده خود را به نصف فنجان آجیل سویا اختصاص دهید که منبع غنی از انرژی، منیزیم و پروتئین است. یادتان باشد که از هم اکنون سویا را به لیست خرید خود اضافه کنید. حبوبات مشابه سویا شامل لوبیای سیاه، لوبیای چشم بلبلی، لوبیای سفید، نخود، نخود سیاه و عدس می‌باشد.

۵. آووکادو

آووکادو منبع خوبی از منیزیم است و همچنین حاوی ویتامین‌ها، مواد مغذی مفید برای قلب و ترکیبات شیمیایی ضد بیماری‌هاست. نیمی‌از یک آووکادو را به سالاد یا ساندویچ خود اضافه کنید و به راحتی ۱۵ درصد از مقدار روزانه توصیه شده منیزیم را مصرف کنید.

۶. موز

آیا می‌دانید که موز حاوی منیزیم است؟ گرچه شهرت موز به خاطر  پتاسیم آن است که سلامت قلب و تقویت استخوان‌ها را فراهم می‌کند، اما به طور متوسط ۳۲ میلی‌گرم منیزیم، همراه با ویتامین C و فیبر را هم شامل می‌شود. البته غیر از موز، بسیاری از میوه‌های غنی از منیزیم دیگر را نیز می‌توان به رژیم غذایی خود اضافه کرد، از جمله توت‌فرنگی، تمشک، گریپ‌فروت، نارنگی و انجیر.

۷. شکلات تلخ

به شکلات تلخ به عنوان یک غذای غنی از منیزیم فکر کنید. حدود ۳۰ گرم از آن، ۱۱ درصد از نیاز روزانه به منیزیم را فقط با ۱۵۳ کالری فراهم می‌کند. علاوه بر آن شکلات دارای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به کاهش فشار خون، بهبود جریان خون و افزایش کلی سلامت قلب کمک می‌کند.

۸. ماست غلیظ و کم چربی
ماست، غنی از منیزیم و کلسیم و تامین کننده سلامت جسمانی است، زیرا زمانی که غذاهای مملو از منیزیم می‌خورید، جذب کلسیم برای بدن شما راحت تر می‌شود. به همین دلیل تقریبا تمام محصولات شیری به عنوان مواد غذایی حاوی منیزیم توصیه می‌شوند؛ ۳۲ میلی‌گرم منیزیم موجود در یک ظرف معمولی ماست کم یا بدون چربی به همراه میوه‌های غنی از فیبر می‌تواند یک صبحانه کامل باشد.

 

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
آخرین اخبار
  • منظره شگفت انگیز پیکوپلانکتون های آبی رنگ در هرمزگان
  • پاداش میلیاردر سعودی در آستانه دیدار استقلال و الهلال +عکس
  • هزینه داروی زلزله زدگان باید توسط دولت تأمین شود
  • قرمزی چشم چگونه درمان می شود؟
  • سرخابی ها جریمه شدند
  • راهکارهای فوق العاده برای درمان بی خوابی
  • عاملی که میکروبیوم روده را مختل می کند
  • خبری که حسابی “شفر” را خوشحال کرد
  • پاسخ محکم مربی پرسولیس به منتقدان+عکس
  • نجات جان مسافران هواپیمای یاسوج-تهران توسط کاپیتان فولاد + عکس
  • چگونه یک فرزند سالم به دنیا بیاوریم؟
  • دوران طلایی رشد مغز کودک
  • درمان ترش کردن در حاملگی
  • جان باختن فرزندان پزشک متخصص در سقوط هواپیما + عکس
  • چرا پروتئین تا این حد برای هر بدنساز حیاتی است؟
  • چندحرکت قدرتمند برای حمله به عضلات پشت بازو
  • ورود سگ‌های جستجوگر هلال احمر به منطقه سقوط هواپیما
  • حدود90 هزار پرستار کمبود داریم
  • ادامه حمایت های روانی و اجتماعی از زلزله زدگان کرمانشاه تا سال آینده
  • احتمال تکرار عفونت برای این مردان وجود دارد
  • عکس سلفى فرزندان شهید مدافع حرم با ابراهیم حاتمى کیا
  • نکاتی که خانم ها حتما باید بدانند
  • زهرا نعمتی بهترین ورزشکار معلول تیراندازی با کمان جهان شد+عکس
  • حضور خانواده های مسافران یاسوجی مقابل بخشداری دنا+عکس
  • چگونه کودکان را به ورزش علاقمند کنیم؟
  • روش‌های غلط احیای نوزادان
  • عاملی که قدرت باروریتان را نابود می‌کند
  • چرا فراموش می کنیم؟
  • آب گرفتن بهتر است یا مخلوط کردن؟
  • پست اینستاگرامی خلبان هواپیمای ATR پیش از سقوط + عکس
  • کلاهبرداری میلیونی دردیوار
  • احتمال رابطه سوءمصرف آنتی‌بیوتیک‌ با تشدید آلرژی‌ها
  • ساختمان مسکونی طعمه حریق شد
  • بهترین ویتامین ها برای کاهش درد مفاصل
  • تعداد آثار رسیده به نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ
  • پیکر کوهنورد مفقود شده پیدا شد
  • تقویت روابط دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با دانشگاه های کره جنوبی
  • ضایعات چوب طعمه حریق شد
  • تبدیل 97 درصد خون های اهدایی به فرآورده های خونی
  • سارق گوشی های نوجوانان به دام افتاد
  • طراحی و توسعه واکسن «لیشمانیوز» در کشور
  • پیام تسلیت مدیرعامل بانک سرمایه در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج
  • پریدن دختر 22 ساله از روی پل عابر پیاده
  • محور سی سخت و یاسوج و بالعکس مسدود است
  • شرایط جوی نا مساعد درمنطقه سقوط هواپیما
  • موبایل یکی از مسافران هواپیمای پرواز تهران- یاسوج روشن است
  • هواپیمای سقوط کرده از عمر ناوگان ایران نیز پیرتر بود
  • لاشه هواپیما پیدا نشده است
  • بهترین زمان تنهایی
  • استقرار خانواده سرنشینان هواپیمای سقوط کرده در مهرآباد
  • جستجوی امدادگران برای پیدا کردن اثری از هواپیما/عکس
  • تایید شرکت آسمان از فوت تمام سرنشینان
  • پیشگیری از سرطان تخمدان با ۷ گزینه غذایی
  • آخرین اخبار از اعزام اعضای کمیته بررسی سقوط هواپیما
  • چرا هنگام گرسنگی عصبانی می شویم؟
  • جوان‌سازی پوست با یک ترکیب معجزه گر
  • قسمت و سرنوشت به دست چه کسی است؟
  • نگرانی‌ و استرس از عوامل بروز یبوست
  • بانک سرمایه، به عنوان دومین شرکت بزرگ فرابورسی در دی ماه معرفی شد
  • 8 گیاه که دل درد را تسکین می دهند
  • اسامی مسافر ان و خدمه هواپیمای سقوط کرده در سمیرم
  • مسواک بزنید، سرطان نگیرید
  • تلاش برای یافتن لاشه هواپیما
  • ۸ عادت بدی که همسرتان را از شما بیزار می‌کند
  • روغنی که سلامت مغز شمار را به خطر می اندازد
  • درباره «نوموفوبیا» یا «ترس دوری از موبایل» چه می‌دانید؟
  • محیط زیست کشورمان شرایط مناسبی ندارد
  • صدای مهیب برخورد هواپیما با کوه دنا شنیده شده
  • فرهنگی که روزی شما را زیاد و آسایش را پایدار می کند
  • عواملی که ما را مستعد ابتلا به صرع می کند