title
کد خبر: 50497
00
فشار خون پایین هم باید جدی گرفته شود

کارشناس بهداشت عمومی دانشکده علمی کاربردی کوار، در این باره گفت: فشار خون پایین مانند فشار خون بالا، برای بدن عوارضی را ایجاد می کند که می توان به ضعیف شدن قلب، بی ‏حالی، ضعف، سرگیجه، خستگی و غش اشاره کرد.

 

در حالی که برخی ها بر این باورند که فشار خون پایین ممکن است خوب باشد، اما فشار خون پایین ممکن است باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری شو .

 

به گزارش بهداشت نیوز، کارشناس بهداشت عمومی دانشکده علمی کاربردی کوار، در این باره گفت: فشار خون پایین مانند فشار خون بالا، برای بدن عوارضی را ایجاد می کند که می توان به ضعیف شدن قلب، بی ‏حالی، ضعف، سرگیجه، خستگی و غش اشاره کرد.

"فاطمه رضایی" با بیان اینکه، فشار خون پایین اغلب علامتی ندارد، هشدار داد: در این صورت به درمان هم نیازی نیست، اما در مواردی کاهش میزان فشار خون می‌تواند با بروز اختلال در گردش خون به مغز و سایر ارگان‌های حیاتی همراه باشد.

این کارشناس بهداشت تاکید کرد: همه بیمارانی که نشانه‌ها و علایم ناشی از افت فشار را دارند باید توسط پزشک مورد ارزیابی قرار گیرند، چون درمانشان بستگی به علت افت فشار دارد.

 رضایی با اشاره به اینکه تغذیه‌ نامناسب باعث افت فشار خون می‌شود و لازم است که توجه اساسی به تغذیه‌ خود داشته باشیم، به مردم توصیه کرد: سبزیجات، ماهی، میوه، غلات کامل و مرغ را در برنامه‌ غذایی‌تان بگنجانید و اگر فشار خونتان پایین است، یادتان باشد که آب بیشتری بنوشید و از مصرف نوشیدنی‌های دیگر که باعث دهیدراته شدن بدن می‌شوند، بپرهیزید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز