title
کد خبر: 50502
00
وزیر بهداشت تاکید کرد:
تهران باید در موضوع نظارت و برخورد با تخلفات، الگوی کشور باشد

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر لزوم نظارت دقیق در حوزه درمان در کل کشور و تهران، گفت: تهران باید در موضوع نظارت و برخورد با تخلفات، الگوی کشور باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید حسن هاشمی در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: مردم مشکلات زیادی دارند و این روزها با آرمانها و آرزوهای انقلاب اسلامی فاصله داریم و دلیل آن نیز مربوط به خودمان است و اگر عدم موفقیت ها را به بیرون از کشور نسبت بدهیم یعنی بر ضعف های خودمان سرپوش گذاشته ایم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز در کشور گرفتار منیت و خودخواهی هستیم اما در جامعه پزشکی به دلیل فرصتی که خدا فراهم کرده، وابستگی به این عوامل کمتر است چراکه سهم ما از دنیا، روپوش سفید است که به انسان حریت می بخشد و با هیچ چیزی قابل تعویض نیست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امیدوارم آفت های انقلاب اسلامی رو به گسترش نباشد، افزود: کشور توانمندی های بسیار زیادی دارد و می توان مشکلات را بهتر حل کرد مشروط به اینکه به توصیه امام راحل عمل کنیم که باید با هم و همدل باشیم و نگران دشمن بیرونی نباشیم و همدیگر را تضعیف نکنیم.

دکتر هاشمی تاکید کرد: فرصت برای خدمت به مردم، محدود و گذرا است و برای خدمت به مردم و کشور، هیچ راهی جز باور و اطمینان به توان خودمان نداریم چراکه در قرن حاضر، هیچ کشور و قدرت بین المللی، دلسوز دیگری نیست.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم بازنگری برنامه های اجرا شده در حوزه درمان برای خطا و اشتباه کمتر، گفت: امیدوارم برگزاری چنین اجلاسی بتواند به تسهیل امور و خطای کمتر برنامه ها و سیاستگذاری ها منجر شود.

دکتر هاشمی تاکید کرد: یکی از مهمترین مشکلات کانونهای سیاستگذاری این است که قوانین و مقررات خوبی وضع می کنند اما در محیط اجرا نمی شود یا ناقص اجرا می شود که با نیت قانونگذار و سیاستگذار، تناقض دارد.

دکتر هاشمی یادآور شد: اعتبارات دانشگاه ها از محل بیمه ها و وزارت بهداشت مشخص است و باید درآمد و هزینه ها مدیریت و کنترل شود که برای این کار نیاز به نیروی انسانی کار آمد است در غیر این صورت با کسری بودجه روبرو خواهند شد و لازم است که اولویت ها، مشخص شود و اقداماتی مانند لیست انتظار برای اعمال غیر اورژانسی انجام و راهنماهای بالینی اجرایی شود.

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر لزوم نظارت دقیق در حوزه درمان در کل کشور و تهران، گفت: تهران باید در موضوع نظارت و برخورد با تخلفات، الگوی کشور باشد.

وزیر بهداشت خطاب به معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: روی دستاوردهای طرح تحول سلامت تعصب داشته باشید و اجازه ندهید که خدشه ای به آن وارد شود حتما به محیط و واحدهای زیرمجموعه بروید و از آنها بازدید سرزده داشته باشید تا تصمیمات براساس مستندات و مشاهدات باشد.

دکتر هاشمی اظهار داشت: نیامده ایم که سوء رفتار دیگران را توجیه کنیم بلکه بخاطر خدمت به مردم آمدیم و از دانشگاه و موقعیت اجتماعی گذشتیم تا به مردم خدمت و رفع ظلم کنیم.

وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: قرار نیست اگر دیگران عملکرد مناسبی ندارند یا تصمیمات غیرانقلابی می گیرند ما عملکرد آنها را توجیه کنیم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز