کد خبر: 50725
ف
 چگونه بدون پرخوری سیر شویم
اگر به فکر این هستید که لاغر شوید، به فکر خوردن غذاهایی باشید که به شما احساس سیری می دهند و مانع از پر خوری شما می شوند. این نوع غذاها سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند چون بدن برای هضم این غذاها به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

به گزارش بهداشت نیوز: غذاهای غنی از پروتئین معمولا آهسته تر از کربوهیدرات ها هضم می شوند و این باعث می شود احساس سیری بیشتر شود. با این وجود، بر خلاف باور عمومی توجه به پروتئین ها جهت کاهش وزن بسیار کم است.
چه بخوریم تا زود احساس سیری کنیم؟

پسته
مصرف پسته برای مدت بیشتری شما را سیر نگه می دارد و اشتها را از بین می برد. به این ترتیب غذای کمتری خورده شده و چربی اضافی در بدن انباشته نمی شود. پسته علاوه بر پروتئین، حاوی چربی های امگا و اسیدهای چرب غیر اشباع است؛ این چربی ها از بهترین و مفید ترین چربی ها برای بدن هستند که در جذب ویتامین های E و K نقش دارند.
تقریبا ۱/۴ فنجان پسته به شما علاوه بر ۶ گرم پروتئین، حدود ۳ گرم فیبر و ۱۴ گرم چربی سالم اضافه می کند.

بلغور جو دو سر
جو دو سر منبع خوبی از فیبر محلول است. طبق گزارش کتابخانه ملی پزشکی آمریکا، فیبر محلول در آب حل می شود و مواد ژل مانندی در دستگاه گوارش تشکیل می دهد و باعث کاهش هضم می شود. فیبر محلول ممکن است حتی خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. سعی کنید سوپ یا سالاد خود را با جو خام ترکیب کنید.
جو دو سر به ازای هر ۱/۲ فنجان ۵ گرم فیبر، ۷ گرم پروتئین و ۳,۵ گرم چربی دارد.

حبوبات
حبوبات از آنجایی که غنی از فیبر هستند برای کاهش وزن توصیه می شوند. حبوبات (مانند لوبیا، نخود فرنگی و عدس) به طور خاص یک منبع عالی از الیاف پر بیوتیک هستند که به تغذیه باکتری های روده کمک می کنند و سلامت روده را بهبود می بخشند.
هر ۲/۲ فنجان حبوبات حاوی ۵ گرم فیبر و ۷ گرم پروتئین است.

آووکادو
آووکادو سرشار از چربی است و بسیاری به اشتباه آن را یک غذای چرب می دانند نه یک میوه ی پر فایده. اما تمام چرب های آووکادو اسیدهای چرب مفیدی هستند که منافع زیادی برای بدن ما دارند. این میوه حاوی مقدار زیادی چربی غیر اشباع، ویتامین، مواد معدنی و مواد آنتی اکسیدان است. علاوه بر این آووکادو حاوی هورمون هایی است که به رشد عضلات و چربی سوزی کمک می کنند. خوردن آووکادو باعث می شود تا چند ساعت بعد از خوردن غذا از اشتیاق به خوردن تنقلات دور بمانید. چربی های غیر آهکی آووکادو نیز برای قلب عالی است.

بادام
بادام ها در واقع چربی بیشتری نسبت به پروتئین دارند و فیبر را حدود ۵ گرم در هر چهار فنجان افزایش می دهند. تحقیقات نشان می دهد که بادام باعث افزایش کلسترول خوب شما می شود و از قلب محافظت می کند. یکی از دلایلی که بادام در کاهش وزن نقش دارد این است که حس سیری در فرد ایجاد می کند و از افزایش اشتهای کاذب که باعث پرخوری می شود جلوگیری می کند. همچنین پزشکان توصیه می کنند که والدین به جای غذاهای چرب، از تنقلاتی مانند آجیل برای خوراکی های کودکان استفاده کنند.


سیب زمینی
سیب زمینی ها مقدار زیادی آب در خود دارند و همچنین میزان متعادلی فیبر و پروتئین. اگر می خواهید بیشترین بهره را از سیرکنندگی سیب زمینی ببرید توصیه می شود آن را به صورت آب پز یا کبابی و با پوست میل کنید. بیشترین فیبر سیب زمینی روی پوست آن قرار دارد. کالری سیب زمینی زمانی که در روغن سرخ می شود افزایش می یابد.

بادمجان
افرادی که اضافه وزن دارند می توانند از بادمجان برای کاهش وزن استفاده کنند؛ البته بادمجان بدون چربی و سرخ نشده. فیبر موجود در بادمجان یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در کنترل وزن است. در واقع نقش بادمجان این است که سبب سیری و کاهش اشتها شود.

در آخر لازم به ذکر این نکته است که به منظور کاهش اشتها بهتر است هر وقت احساس گرسنگی کردید مقداری میوه و سبزی بخورید. چرا که انتظار برای غذا خوردن، اشتهای شما و میزان غذای لازم برای سیر شدن را افزایش می دهد و این همان پرخوری است نه غذا خوردن طبیعی.


منبع: مجله سلامتی
 


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
آخرین اخبار
  • منظره شگفت انگیز پیکوپلانکتون های آبی رنگ در هرمزگان
  • پاداش میلیاردر سعودی در آستانه دیدار استقلال و الهلال +عکس
  • هزینه داروی زلزله زدگان باید توسط دولت تأمین شود
  • قرمزی چشم چگونه درمان می شود؟
  • سرخابی ها جریمه شدند
  • راهکارهای فوق العاده برای درمان بی خوابی
  • عاملی که میکروبیوم روده را مختل می کند
  • خبری که حسابی “شفر” را خوشحال کرد
  • پاسخ محکم مربی پرسولیس به منتقدان+عکس
  • نجات جان مسافران هواپیمای یاسوج-تهران توسط کاپیتان فولاد + عکس
  • چگونه یک فرزند سالم به دنیا بیاوریم؟
  • دوران طلایی رشد مغز کودک
  • درمان ترش کردن در حاملگی
  • جان باختن فرزندان پزشک متخصص در سقوط هواپیما + عکس
  • چرا پروتئین تا این حد برای هر بدنساز حیاتی است؟
  • چندحرکت قدرتمند برای حمله به عضلات پشت بازو
  • ورود سگ‌های جستجوگر هلال احمر به منطقه سقوط هواپیما
  • حدود90 هزار پرستار کمبود داریم
  • ادامه حمایت های روانی و اجتماعی از زلزله زدگان کرمانشاه تا سال آینده
  • احتمال تکرار عفونت برای این مردان وجود دارد
  • عکس سلفى فرزندان شهید مدافع حرم با ابراهیم حاتمى کیا
  • نکاتی که خانم ها حتما باید بدانند
  • زهرا نعمتی بهترین ورزشکار معلول تیراندازی با کمان جهان شد+عکس
  • حضور خانواده های مسافران یاسوجی مقابل بخشداری دنا+عکس
  • چگونه کودکان را به ورزش علاقمند کنیم؟
  • روش‌های غلط احیای نوزادان
  • عاملی که قدرت باروریتان را نابود می‌کند
  • چرا فراموش می کنیم؟
  • آب گرفتن بهتر است یا مخلوط کردن؟
  • پست اینستاگرامی خلبان هواپیمای ATR پیش از سقوط + عکس
  • کلاهبرداری میلیونی دردیوار
  • احتمال رابطه سوءمصرف آنتی‌بیوتیک‌ با تشدید آلرژی‌ها
  • ساختمان مسکونی طعمه حریق شد
  • بهترین ویتامین ها برای کاهش درد مفاصل
  • تعداد آثار رسیده به نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ
  • پیکر کوهنورد مفقود شده پیدا شد
  • تقویت روابط دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با دانشگاه های کره جنوبی
  • ضایعات چوب طعمه حریق شد
  • تبدیل 97 درصد خون های اهدایی به فرآورده های خونی
  • سارق گوشی های نوجوانان به دام افتاد
  • طراحی و توسعه واکسن «لیشمانیوز» در کشور
  • پیام تسلیت مدیرعامل بانک سرمایه در پی سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج
  • پریدن دختر 22 ساله از روی پل عابر پیاده
  • محور سی سخت و یاسوج و بالعکس مسدود است
  • شرایط جوی نا مساعد درمنطقه سقوط هواپیما
  • موبایل یکی از مسافران هواپیمای پرواز تهران- یاسوج روشن است
  • هواپیمای سقوط کرده از عمر ناوگان ایران نیز پیرتر بود
  • لاشه هواپیما پیدا نشده است
  • بهترین زمان تنهایی
  • استقرار خانواده سرنشینان هواپیمای سقوط کرده در مهرآباد
  • جستجوی امدادگران برای پیدا کردن اثری از هواپیما/عکس
  • تایید شرکت آسمان از فوت تمام سرنشینان
  • پیشگیری از سرطان تخمدان با ۷ گزینه غذایی
  • آخرین اخبار از اعزام اعضای کمیته بررسی سقوط هواپیما
  • چرا هنگام گرسنگی عصبانی می شویم؟
  • جوان‌سازی پوست با یک ترکیب معجزه گر
  • قسمت و سرنوشت به دست چه کسی است؟
  • نگرانی‌ و استرس از عوامل بروز یبوست
  • بانک سرمایه، به عنوان دومین شرکت بزرگ فرابورسی در دی ماه معرفی شد
  • 8 گیاه که دل درد را تسکین می دهند
  • اسامی مسافر ان و خدمه هواپیمای سقوط کرده در سمیرم
  • مسواک بزنید، سرطان نگیرید
  • تلاش برای یافتن لاشه هواپیما
  • ۸ عادت بدی که همسرتان را از شما بیزار می‌کند
  • روغنی که سلامت مغز شمار را به خطر می اندازد
  • درباره «نوموفوبیا» یا «ترس دوری از موبایل» چه می‌دانید؟
  • محیط زیست کشورمان شرایط مناسبی ندارد
  • صدای مهیب برخورد هواپیما با کوه دنا شنیده شده
  • فرهنگی که روزی شما را زیاد و آسایش را پایدار می کند
  • عواملی که ما را مستعد ابتلا به صرع می کند