title
کد خبر: 50853
00
آیا تعرفه های سلامت در سال 97 قابل افزایش است؟

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکید بر لزوم بازنگری در تعرفه های آزمایشگاهی و پزشکی از سازمان نظام پزشکی درخواست کرد هر چه سریع تر تعرفه ها را بررسی کند.

به گزارش بهداشت نیوز، سید مرتضی خاتمی در مورد اظهارات عضو هیات مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاه های تشخیص طبی ایران مبنی بر اینکه ثابت ماندن تعرفه های آزمایشگاهی این مراکز را در سال آینده دچار بحران می کند، گفت: نرخ تورم، مواد اولیه و الگوی دستمزد متغیر است بنابراین بهتر بود طبق معمول اختیار تعیین میزان تعرفه ها به دولت محول می شد.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تعیین تکیف تعرفه ها به سازمان نظام پزشکی محول شده است، ادامه داد: در حال حاضر تعرفه ها در کمیته ای در این سازمان در حال بررسی است انتظار می رود اعضای این کمیته با در نظر گرفتن ملاحظات دقیق فنی، علمی و کارشناسی تعرفه ها را هر چه سریع تر بررسی کنند تا مسئولان اجرایی بتوانند بر اساس آنها تصمیمات مناسبی را اتخاذ کنند.

وی افزود: برخی تعرفه های پزشکی و آزمایشگاهی باید افزایش، برخی ثابت و برخی نیز کاهش یابند زیرا عدم تناسبی در تعرفه ها بعد از بازبینی که در جریان طرح تحول سلامت انجام شده وجود دارد که نیاز است بازنگری مناسب در آنها انجام شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تا نهایی شدن موضوع تعرفه ها و تصویب نهایی توسط شورای نگهبان تجدیدنظر در میزان آنها وجود دارد، تصریح کرد: برخی خدمات آزمایشگاهی تعرفه گذاری نشده البته در برخی موارد  تعرفه ها  مناسب است و نباید افزایش یابد


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز