title
کد خبر: 50940
00
5 نکته برای تغذیه سالم هنگام سفر با کودکان

فرقی ندارد با هواپیما سفر می کنید یا با قطار و اتومبیل، در هر صورت سفر با کودکان می تواند چالش های زیادی هنگامی تغذیه برای شما به وجود آورد

به گزارش بهداشت نیوز، فرقی ندارد با هواپیما سفر می کنید یا با قطار و اتومبیل، در هر صورت سفر با کودکان می تواند چالش های زیادی هنگامی تغذیه برای شما به وجود آورد. اما با اندکی برنامه ریزی، آمادگی و تصمیم گیری صحیح می توانید خوراکی های مغذی را در سفر پیش رویتان برای خود و خانواده تان تهیه کنید. در ادامه لیستی از غذاهای سالم برای سفر را مرور می کنیم:

 

1. به برنامه غذایی معمول خود پایبند باشید.

 

هنگام سفر، وجود انواع و اقسام غذاها موجب می شود فرزند شما تمایل به خوردن داشته باشد حتی اگر گرسنه نباشد. خوردن تنقلات در زمان سفر همواره وسوسه کننده است اما ممکن است باعث شود فرزند شما تغذیه مناسب و سالمی نتواند در طول سفر داشته باشد. بنابراین بهتر است به برنامه منظم غذایی خود در منزل پایبند باشید.

2. از وعده غذایی خانوادگی خود لذت ببرید.

 

شام را به عنوان مناسبت ویژه ای در نظر بگیرید. اگر نوع سفر شما اجازه می دهد سعی کنید در جایی مستقر و غذای کاملی را به همراه خانواده تان مصرف کنید، حتی اگر به رستوران می روید. تعطیلات فرصت مناسبی برای تجربه غذاهای جدید است، اما از طرفی باید گزینه های سالم منوی غذایی را نیز در نظر داشته باشید. خوراکی های ناسالمی چون چیپس و سیب زمینی سرخ کرده را محدود کرده و سعی کنید به جای سفارش دادن یک پرس جداگانه برای کودکان آنها را در غذای خود شریک نمایید. زیرا غذاهای مخصوص کودکان مانند نودل های کره ای، سیب زمینی سرخ کرده و مرغ های سرخ شده معمولا شامل موادی با کالری بالا و ارزش غذایی اندک است.

 

3. میل به شیرینی فرزندان خود را کنترل کنید.

 

بهتر است خود و فرزندانتان از مواد غذایی سالم استفاده کنید. میوه های خشک تقریبا در همه جای دنیا در دسترس است و می توانید آنها را مصرف کنید. بسته به مکانی که به آن سفر می کنید، میوه های تازه ای وجود دارند که می توانند تمایل فرزندان به شیرینی را ارضا کنند.

 

5 Tips for healthy eacting white traveling with kids Coldax02

 

4. از تنقلات حاوی غلات یا سرشار از پروتئین استفاده کنید.

 

در سفر برای پر کردن شکم کوچک کودکتان از تنقلاتی سرشار از غلات چون سریال های صبحانه پر از غلات، بیسکویت، بلغور جو دو سر یا تخته های غلاتی سالم استفاده نمایید. همچنین می توانید ساندویچی از کره بادام زمینی به همراه میوه های تازه ای چون موز و انواع توت ها تهیه کنید.

 

5 Tips for healthy eacting white traveling with kids Coldax03

 

5. الگو باشید.

 

اگر شما در طی سفر خود افراط کنید، فرزندانتان نیز همان کار را خواهند کرد. توجه داشته باشید الگویی که شما از خود می سازید در زندگی امروز و آینده آنها نقش بسزایی دارد.

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز