title
کد خبر: 50966
00
نمایشگاه جلوه‌های تحول تجلی علم و ایمان

نمایشگاه جلوه‌های تحول در دانشگاه جامعه امام حسین (ع) توسط پروازان بنیان‌گذارن انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری برای نشان دادن بخشی از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است.

به گزارش بهداشت نیوز، دانشگاه جامع امام حسین (ع) برای تحقق رسالت و اجرای مأموریت‌های خود اقدام به طراحی و تدوین طرح راهبردی تحول علمی و تعالی معنوی کرده است. به همین منظور نمایشگاه جلوه‌های تحول در دانشگاه جامع امام حسین (ع) به مناسبت سی و نهمین بهار انقلاب اسلامی ایران را از تاریخ 14 لغایت 19 بهمن در محل این نمایشگاه راه‌اندازی کرده است.

نمایشگاه جلوه‌های تحول تجلی علم و ایمان سربازان خمینی کبیر(ره)  و نشانی از اراده‌های آنها برای رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری جهت ارتقاء و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نمایشگاه جلوه‌های تحول دانشگاه جامع امام حسین (ع) به منظور تحقق الگوهایی اجرایی این طرح اقدامات خاصی را که تا کنون انجام شده و برنامه‌های آینده مدنظر این دانشگاه را تبیین کرده است. افتتاحیه این نمایشگاه توسط فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار عزیز جعفری صورت گرفته و پس از آن فرماندهان و مدیران لشکری و کشوری و علمی از آن بازدید کرده‌اند.

از اهداف نمایشگاه جلوه‌های تحول در دانشگاه جامع امام حسین (ع) می‌توان به ارائه الگوی دانشگاه سازمانی تراز انقلاب اسلامی، انعکاس عملکردهای تحولی چند سال اخیر در حوزه‌های تربیتی، آموزشی، پژوهشی و خدمات مستشاری، تحت نظر فرماندهان، مدیران، صاحبنظران و دانش‌پژوهان و ایجاد همگرایی لازم برای تسریع روند تحول و تعالی دانشگاه و همچنین فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه برای تحقق تمدن نوین اسلامی اشاره کرد.

نمایشگاه جلوه‌های تحول بر مبنای مؤلفه‌های اصلی طرح تحول در سه بخش اصلی سازماندهی شده است که 1- مبانی و جهت‌گیری‌های تحول علمی و تعالی معنوی دانشگاه،‌2 - تربیت سربازان تراز انقلاب اسلامی، 3- جهاد علمی این مؤلفه‌ها و بخش‌های اصلی نمایشگاه به حساب می‌آید.

دانشگاه جامع امام حسین (ع) با رویکرد تحولی به طور همزمان در دو بعد ساخت و استحکام درونی و حرکت بیرونی و مأموریتی اقدامات تحولی خود را شروع کرده است. این مؤلفه‌ها و ارزش‌ها برگرفته از مبانی اسلام ناب و فرهنگ علوی ـ‌ عاشورایی بوده و مسیر حرکت انقلاب اسلامی را از تمدن غرب متمایز می‌کند. بر همین اساس مؤلفه‌های اصلی در 6 بخش تدوین شده است. که عبارت است از: فضا و محیط،  متن و محتوا، سرمایه انسانی، نظام تربیتی و آموزشی، تعامل‌ها و همچنین جهاد علمی.

تربیت سربازان تراز انقلاب اسلامی به همراه تمام عناصر و مؤلفه‌های مؤثر آن شامل اساتید و مدیران، دانشجویان، متن و محتوا، فضا و محیط و ... تبیین شده و می‌کوشد بر اساس اصل تقدم، تزکیه و تربیت بر آموزش و مبتنی بر توسعه شایستگی‌ها در سه حوزه اعتقادی و معنوی، حرفه‌ای و تخصصی استوار کند. در این مسیر جذب  هدفمند دانشجو، اجرای برنامه‌های تربیتی متنوع و بهره‌مندی از متون تربیت‌محور با توجه به نقش کانونی استاد مدنظر قرار گرفته تا بنیه علمی و معرفت پاسداری از انقلاب اسلامی در دانشجویان تقویت شود.

در بخش جهاد علمی نمایشگاه جلوه‌های تحول نیازها و موضوعات دانشی سپاه مبنای چینش قرار گرفته است که اولاً به صورت موضوعی نحوه پاسخ به مسائل نشان داده شده، ثانیاً سطوح و ارتباطات موضوعات دانشی در سطح دانشگاه مشخص شده و ثالثاً نحوه تعامل و هم‌‌افزایی دانشگاه‌ها با یکدیگر برای زمینه‌سازی پیشرفت پژوهش‌های میان‌رشته‌ای شفاف شود.

جهاد علمی از طریق مجموعه‌ای از نهادها و سرمایه‌های انسانی،‌ معنوی و اجتماعی داخل و خارج از سپاه قابل انجام است تا هسته‌های ایجاد تمدن نوین اسلامی شکل گرفته و دانشگاه در آن نقش پیشران را ایفا کنند و نمایشگاه جلوه‌های تحول تلاش شده تا پاسخگویی هوشمند به مسائل سپاه و انقلاب و مقابله با تهدیدهای پیش‌رو با ایجاد قرارگاه علم و فناوری و شبکه‌سازی تبیین شود.

در روزهای اخیر کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مدیران بخش‌های مختلف لشکری و کشوری از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند که می‌توان به بازدید حضرت آیت‌الله سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تیمی از مدیران اداره ارزشیابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،رئیس و تیمی از معاونین و مدیران از دانشگاه بقیه‌الله الاعظم (عج)،  تیمی از دانشگاه مالک اشتر و همچنین تیمی از دانشگاه سازمان پیام نور مرکزی می‌توان اشاره کرد.

تعداد اعضای دانشگاه علمی جامع امام حسین (ع) 329 نفر است که 241 عضو پیوسته و 88 نفر عضو وابسته دارد و از این تعداد 7 نفر استاد، 62 نفر دانشیار، 179 نفر استادیار و 81 نفر مربی هستند.

 

بر اساس نیازهای مدیریتی و تخصصی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال حاضر 12 رشته گرایش دکترای تخصصی و 50 رشته گرایش کارشناسی ارشد در دانشگاه وجود دارد، 8 رشته دکترا و 170 رشته کارشناسی ارشد در حال طراحی، تصویب و اخذ مجوز اجرا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

دانشگاه جامع امام حسین (ع) این افتخار را دارد که 47 شهید و 204 جانباز را در دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (ع) تقدیم آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی کرده است.

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز