title
کد خبر: 51045
00
وزیر بهداشت : 96 درصد مردم زیر پوشش بیمه هستند

وزیر بهداشت در خبر ۲۱ شبکه یک سیما از پوشش بیمه‌ای برای ۹۶ درصد مردم خبر داد و گفت: ۳۵ میلیون نفر در کشور بیمه رایگان هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در خبر ۲۱ شبکه یک سیما افزود: در بخش خدمات درمانی تعداد بیمارستان ها، تعداد تخت‌ها و درمان بیماری‌های خاص رتبه قابل توجهی در منطقه داریم، اما در حوزه بیماری‌های غیرواگیر تحرک مردم در مقایسه با کشور‌های پیشرفته کمتر است و از قند، نمک و روغن بیش از میانگین جهانی استفاده می‌کنیم.

وی گفت: دولت ۹۰ درصد هزینه برخی اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی را پرداخت می‌کند و در روستا‌ها ۹۵ درصد هزینه خدمات بستری با دولت است.قاضی زاده هاشمی افزود: بیش از ۱۳۰ میلیون ویزیت داشته ایم که رقم پرداختی آن‌ها فقط ۳۰۰۰ تومان بوده است.

وی گفت: ۶۵۰۰ مطب در ۲۴۰ کلینیک ویژه در سراسر کشور ایجاد شده است.


قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: اگر سازمانی به عنوان سازمان رفاه اجتماعی داشته باشیم بیش از گذشته از گروه‌های هدف حمایت می‌کنیم.وی با بیان اینکه در زمینه آموزش شرایط بسیار خوبی داریم افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ۲۵ هزار دانشجو داشتیم که اکنون به ۲۵۰ هزار دانشجو رسیده است.

 

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد استادان دانشگاه نیز از ۲۹۰۰ به ۱۹ هزار استاد افزایش یافته است.وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ مرکز تحقیقاتی در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داریم افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ۷۰۰۰ متخصص وجود داشت که اکنون به حدود ۵۰ هزار متخصص رسیده است و سالانه ۷۰۰۰ دانشجوی پزشکی به تحصیل مشغول می‌شوند.

 

 

قاضی زاده هاشمی گفت: خدمات درمانی در سطح عالی است، اما این به معنای نبود مشکل نیست.وی افزود: در حوزه پژوهش و تحقیقات در منطقه رتبه نخست و در دنیا رتبه پانزدهم را داریم.

 

 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شاخص‌های بهداشتی کشورمان قابل مقایسه با برخی کشور‌های منطقه نیست گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۰۰ هزار زایمان ۱۳۰ مرگ مادر و ۱۲۶ مرگ نوزاد داشتیم، اما اکنون این میزان در مرگ مادران به ۱۰ نفر و در مرگ نوزادان به ۹/۶ کاهش یافته است.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز