title
کد خبر: 51484
00
 همکاری های دو جانبه ایران و ژاپن در حوزه سلامت تقویت می شود

نماینده سازمان همکاری های بین المللی ژاپن با بیان اینکه با امضای تفاهم نامه با ایران، دولت ایران و ژاپن نه تنها گام مهمی را در راستای تقویت دو جانبه برداشته اند، گفت: این توافق نامه مسیر را برای ورود تکنولوژی روز و نوین ژاپن به بازار ایران که منافع دو کشور را تامین خواهد کرد، باز کرده اند.

به گزارش بهداشت نیوز، یوکی هارو کوبایاشی در مراسم امضای تفاهم نامه بین وزارت بهداشت ایران و جایکا، در زمینه تامین مالی تجهیزات بیمارستانی، گفت: پیشینه این پروژه به مذاکرات نخست وزیر ژاپن و رییس جمهور محترم ایران در مورد نحوه همکاری در بخش بهداشت و سلامت بازمی گردد.

وی افزود: پیرو مذاکرات انجام شده، مطالعات مقدماتی جایکا از سال 2015 آغاز شده و براساس مطالعات انجام شده، پروژه تدوین شد. همچنین به منظور معرفی خدمات پزشکی ژاپن 9 تن از مقامات وزارت بهداشت به ژاپن دعوت شدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون جایکا در حال بررسی شروع همکاری های فنی براساس فرم درخواست همکاری های ارسال شده توسط وزارت بهداشت است، ادامه داد: این موافقت‌ نامه در راستای راهبردهای ملی ایران در بخش سلامت و راهبردهای همکاری دولت ژاپن به منظور تقویت زیرساخت های اجتماعی جمهوری اسلامی ایران برای تامین تجهیزات پزشکی شامل تجهیزات تشخیصی تصویری و سیستم های آنژیوگرافی، به دو بیمارستان امام حسین (ع) و آرش در جهت توسعه خدمات تشخیصی زودهنگام بیماری های سرطان و قلبی،عروقی است.

نماینده سازمان همکاری های بین المللی ژاپن گفت: ارزش تامین مالی این تفاهم نامه ، یک میلیارد و ۵۳۷ ین ژاپن، معادل517 میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است که از محل اعتبار مالیات دهندگان در ژاپن تامین خواهد شد و امیدوارم این تجهیزات با تکنولوژی روز جهانی، به نحو احسن در دو بیمارستان آرش و امام حسین تهران مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: با امضای این موافقت نامه، دولت ایران و ژاپن نه تنها گام مهمی را در راستای تقویت دو جانبه برداشته اند، بلکه مسیر را برای ورود تکنولوژی روز و نوین ژاپن به بازار ایران که منافع دو کشور را تامین خواهد کرد، باز کرده اند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز