title
کد خبر: 5149
00
یک مسئول سازمان غذا و دارو عنوان کرد
درمان هر بیماری با یک فرآورده گیاهی

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: برای هر بیماری حداقل یک فرآورده طبیعی و سنتی مجوز صادر شده است.

به گزارش بهداشت‌نیوز، امیر حسین جمشیدی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته و بر اساس سیاست‌ها و اسناد بالادستی تلاش کردیم تا فرآورده‌های طبیعی و سنتی را با کیفیت بهتر و تنوع مختلف مجوز دهیم، اظهار داشت: در تنوع فرآورده‌ها سعی بر این بوده است که درمان بیماری‌های بسیاری را پوشش دهد یعنی برای اکثر بیماری‌ها هدفگذاری شده است تا برای هر بیماری حداقل یک فرآورده طبیعی و سنتی داشته باشیم.
 
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو بیان داشت: در 10 سال گذشته سازمان غذا و دارو در این زمینه موفق بوده است و تعداد فرآورده‌ها بسیار زیاد شده است به نحوی که چیزی در حدود یک و دو دهم پروانه در هر روز کاری صادر شده است که این خیلی عدد بزرگی است؛ یعنی از سال 60 تا سال 85 ، 134 فرآورده طبیعی داشتیم که این عدد امروزه به هزار و 800 فرآورده طبیعی رسده است.
 
مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو به ایفدانا گفت: تفویض اختیاری که یک‌ماه است به معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی اختیار شده است در زمینه‌های توزیع بهتر، مبارزه با قاچاق فرآورده‌های طبیعی و سنتی، عرضه و مجوز دهی به این فراورده‌ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود و مراجعه کنندگان دیگر نیاز نیست مسافت‌های طولانی را برای دریافت مجوز به تهران سفر کنند که این عامل موثری در تگریم ارباب رجوع است.
منبع: تسنیم

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز