title
کد خبر: 51593
00
۱۰ روش برای کاهش آلرژی به کپک

اگر به کپک آلرژی دارید، ممکن است احساس کنید که در نبردی محکوم به شکست می جنگید. خاک در بسیاری از نقاط، در داخل و بیرون منزل وجود دارد. اما شما می توانید اقداماتی را برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض خاک انجام دهید.

به گزارش بهداشت نیوز، اگر به کپک آلرژی دارید، ممکن است احساس کنید که در نبردی محکوم به شکست می جنگید. خاک در بسیاری از نقاط، در داخل و بیرون منزل وجود دارد. اما شما می توانید اقداماتی را برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض خاک انجام دهید. به سطوح هاگ در فضای باز توجه کنید. زمانی که مقدار کپک بالا هستند، زمان زیادی را در خارج از منزل صرف نکنید.

 

 

 

 

 

 

قبل از بیرون رفتن فکر کنید.

 

کپک بیشتر احتمال دارد که در انواع خاصی از فروشگاه ها و کسب و کارها وجود داشته باشد. برای مثال گلخانه ها، مزارع، گل فروشی ها، مناطق ساخت و ساز و مغازه های عتیقه فروشی. قبل از اینکه وارد این مکان ها شوید، داروهای آلرژی خود را مصرف کنید یا از ماسک گرد و غبار استفاده کنید.

 

 

 

 

بدانید از چه چیزهایی باید اجتناب کنید.

 

مزارع هرس نشده و توده هایی از برگ های مرطوب مکانهای اصلی برای کپک ها هستند. در صورت امکان از این محل ها دور بمانید. اگر نیاز به چمن زدن، کاشت گیاهان، یا جمع کردن برگ ها دارید، از ماسک گرد و غبار استفاده کنید. هنگامی که به خانه برمی گردید، دوش بگیرید تا هاگ هایی که روی پوست و و موهایتان قرار گرفته اند شسته شوند.

 

 

 

 

رطوبت را از بین ببرید.

 

در خانه خود محیطی ایجاد کنید که کمتر برای کپک ها دوست داشتنی باشد. کلید این کار، کنترل میزان رطوبت هوا است. دستگاه های رطوبت گیر و تهویه هوا کمک خواهند کرد. رطوبت باید کمتر از ۶۰٪ باشد. حتی رطوبت بین ۳۵ تا ۵۰ درصد بهتر است. شما می توانید یک دستگاه ارزان برای اندازه گیری رطوبت خانه از فروشگاه خریداری کنید.

 

 

 

 

تمیز نگه داشتن منزل

 

کپک ها می توانند در حمام های گرم و مرطوب و آشپزخانه های مرطوب رشد کنند. سطح تمیز، محل پرورش آنها نیست، بلکه سطوحی که کثیف یا چرب هستند محلی برای رشد کپک ها فراهم می آورند. یک فن خروجی یا پنجره باز در حمام، باعث کاهش رطوبت می شود. در آشپزخانه، مراقب کپک های موجود در یخچال و فریزر، کابینت ها، و سطل زباله باشید.

 

 

 

 

 

 

زیرزمین و انبار را بررسی کنید.

 

انبارهای مرطوب می توانند محلی برای رشد کپک باشند. رطوبت را با زیاد کردن ترموستات و یا دستگاه رطوبت گیر، کاهش دهید. کف هایی مانند لینولئوم یا بتن که رطوبت نگه نمیدارند، را انتخاب کنید. و به آنچه که در انباری و زیرزمینی ذخیره می کنید نگاهی بیاندازید: کپک می تواند بر روی کاغذ های قدیمی، ملافه، و لباس ها رشد کند. این چیزها را در ظروف درب دار که هوا وارد آنها نشود و ظروف ضد آب نگه داری کنید، بنابراین کپک نمیتواند به آنها نفوذ کند.

 

 

 

 

کپک ها را از بین ببرید.

 

اگر کپکی روی یک سطح سخت در خانه مانند سطوح شیشه ای، پلاستیکی یا کاشی پیدا کردید، آن را با استفاده از سفید کننده، صابون و آب یا محصولات تجاری مخصوص تمیز کنید. با این حال، تمیز کردن این سطوح کافی نیست. شما باید منبع آن را پیدا کنید تا دوباره رشد نکنند. برای کپک های روی دیوارهایی که قابلیت شستشو ندارند میتوانید از یک مشاور حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

 

 

 

 

هوا را فیلتر یا پاک سازی کنید.

 

یک دستگاه تهویه مطبوع با قابلیت اتصال به فیلتر هوا (HEPA) با فشردگی بالا، هاگ های کپک ها را به دام می اندازد و آنها را از خانه خارج می کند. همچنین مهم است که دستگاه های خنک کننده و کانال های آنها تمیز باشند تا کپک های در آنها رشد نکنند. اطمینان حاصل کنید که دریچه های خنک کننده نیز عاری از کپک باشند.

 

 

 

 

در مواقع حساس سریع اقدام کنید.

 

بعضی مواقع اقدام سریع بهتر است. اگر جایی نشتی دارد و باعث میشود فرش مرطوب شود، آن را ظرف ۴۸ ساعت خشک کنید تا از رشد کپک جلوگیری شود. اگر از ظرف شور آب خارج میشود و لوله ها و شیرها نشتی دارند فورا آنها را تعمیر کنید. آیا ناودان باید تمیز شود؟ درنگ نکنید. جاهای مرطوب، محلی برای پرورش کپک هستند.

 

 

 

 

فضای اطراف خود را بررسی کنید.

 

هرکاری که می توانید انجام دهید تا منزل شما خشک بماند. برگ های ریخته شده از درختان و گلها را از اطراف منزل خود دور کنید. همچنین میتوانید بوته ها و گیاهان ضخیم تر را از آن منطقه پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که آب باران به سرعت از خانه شما تخلیه می شود. انجام این مراحل در صورتی که در مکان سایه زندگی می کنید اهمیت بیشتری پیدا میکنند، چرا که کمبود آفتاب به این معنی است که آب برای خشک شدن زمان بیشتری صرف میکند.

 

منبع: راستینه

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز