title
کد خبر: 51831
00
 گفتگو، مفاهمه و مراجع قانونی بهترین راه حل مشکلات است

دکتر حریرچی گفت: جامعه پزشکی آگاه و هوشمند ما اجازه استفاده نادرست از حسن شهرت و مرجعیت اجتماعی خود به هیچ گروه زیاده طلب و یا دارای درک نادرست از شرایط اجتماعی را نخواهد داد و با گفتگو و مفاهمه و از طریق مراجع قانونی نظیر نظام پزشکی نظرات انتقادی و پیشنهادهای اصلاحی خود را به گوش مسئولین خواهد رساند.

به گزارش بهداشت نیوز،دکتر ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم رونمایی از کتاب " پزشک پرواز" خاطرات دکتر محمد تقی خرسندی آشتیانی که در حوزه هنری برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات مثبت و ارزنده ای که در زمان دفاع مقدس توسط جامعه پزشکی ارائه شد، گفت: جامعه پزشکی ما در شرایط سخت دفاع مقدس در کنار مردم و همراه مردم بود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر جامعه پزشکی ما با تلاش فراوان و با پیشرفتهای شگرف علمی تمام خدمات لازم درمانی ملت 80 میلیونی ما را تامین نموده و کشور را از اعزام بیمار به خارج بی نیاز کرده است.

 

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: جامعه پزشکی ما در دوران ناملایمات اقتصادی، مثل زمانی که در اواخر دهه هفتاد قیمت نفت به 8 دلار و 10 دلار رسید و یا هنگام تحریم های ناجوانمردانه که متوسط تاخیر پرداخت کارانه به 14 ماه رسید و حتی دارو و بعضی تجهیزات پزشکی دچار کمبود شدید شد، با از خودگذشتگی از هر گونه خدشه به خدمت رسانی به درمان بیماران عزیز جلوگیری کرد.

 

وی با اشاره به اینکه، جامعه پزشکی ما حق دارد که نسبت به بعضی مشکلات گله مند باشد، افزود: کادر بهداشت و درمان ما که مطابق با تعرفه دولتی در مناطق محروم و دورافتاده خدمت می کنند، انتظار به حق عدم تاخیر چندین ماهه در دریافتی قانونی خود را دارد.

 

دکتر حریرچی با تاکید بر ادامه خدمت رسانی جامعه پزشکی گفت: همکاران ما نیازهای بهداشتی درمانی همه مراجعه کنندگان؛ اعم از سرپایی، بستری،  اورژانس و غیر اورژانس را به نحو مطلوب پاسخ خواهند داد.

 

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: جامعه پزشکی ما در زمان جنگ در خطوط مقدم جبهه ها علاوه بر رزمندگان هموطن خود حتی به دشمنان مجروح خدمت رسانی می کردند، آیا قابل تصور است که این جامعه پزشکی رشید و پر افتخار در  پاسخگویی به نیاز درمانی هموطنان خود ولو در حد زمان بسیار اندک کوتاهی کند؟

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا جامعه پزشکی آگاه و و هوشمند ما اجازه هیچ گونه استفاده نادرست از حسن شهرت و مرجعیت اجتماعی خود را به هیچ گروه زیاده طلب و یا دارای درک نادرست از شرایط اجتماعی را نخواهد داد و با گفتگو و مفاهمه و از طریق مراجع قانونی نظیر نظام پزشکی نظرات انتقادی و پیشنهادهای اصلاحی خود را به گوش مسئولین خواهد رساند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز