title
کد خبر: 51871
00
 کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران به اکوساک پیوست

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران به شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (اکوساک) پیوست.

به گزارش بهداشت نیوز، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران در سال 2014 تعاملات خود را با سازمان ملل آغاز کرد و پس از ارسال گزارشات موردنظر به آن نهاد به عضویت بخش NGO سازمان ملل در آمد سپس این کانون درخواست خود را برای عضویت در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (اکوساک) به این سازمان ارائه داد.

وی افزود: پس از سه سال همکاری و تعامل مستمر با سازمان ملل و ارائه گزارش عملکرد، گزارش مالی، بررسی نحوه کارکرد کانون با سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی در ایران و جهان نهایتاً در سال 2017 این کانون مفتخر به عضویت در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (اکوساک) شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: مایه خوشبختی است که به اطلاع برسانیم شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در جلسه مدیریتی خود در ماه آوریل 2017 تصمیم گرفت به کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران رتبه Special Consultative Status را اهدا کند.

وی در پایان گفت: این رتبه به یک سازمان این توانایی را می‌دهد که با شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل و همچنین دبیرخانه سازمان ملل برنامه‌ها، صندوق‌های مالی و کارگزاری‌های این سازمان از طرق مختلف وارد تعامل گردد.

 

منبع: فارس

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز