title
کد خبر: 51880
00
 مطالبات 130 هزار میلیاردریالی  دانشگاه های علوم پزشکی از سازمان های بیمه گر

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با حمایت و تلاش وزیر بهداشت و استفاده از ظرفیت های موجود در قوانین بالادستی، استفاده از ابزارهای نوین مالی و تخصیص نقدی تلاش هایی را در جهت تسهیل امور دانشگاه های علوم پزشکی انجام داده است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سیدعلی صدرالسادات، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: با توجه به محدودیت منابع و شرایط حاکم بر بودجه کشور معاونت توسعه مدیریت و منابع با حمایت و تلاش وزیر بهداشت و استفاده از ظرفیت های موجود در قوانین بالادستی، استفاده از ابزارهای نوین مالی و تخصیص نقدی تلاش هایی را در جهت تسهیل امور دانشگاه های علوم پزشکی انجام داده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در ادامه به اقدامات صورت گرفته با توجه به ظرفیت های موجود در بودجه سال 1396 اشاره کرد و افزود: تسویه 2370 میلیارد ریال از بدهی دارویی دانشگاه های علوم پزشکی از طریق اوراق تسویه خزانه و تامین مالی 10 هزار میلیارد ریال در قالب افزایش 10 درصد سقف مصوب بودجه دانشگاه به صورت اوراق خزانه اسلامی در جهت پرداخت بدهی دانشگاه های علوم پزشکی از جمله اقدامات در سال ۹۶ است.

دکتر صدرالسادات اضافه کرد: وصول و ارسال 16 هزار میلیارد ریال از مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی از سازمان بیمه سلامت براساس تفاهم های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه به نسبت 60 درصد برای دارو و40 درصد برای ملزومات مصرفی پزشکی اقدام دیگری است که در این راستا انجام شده است.

وی در ادامه به تفاهم نامه ای با سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: تفاهم با سازمان تامین اجتماعی در جهت پرداخت بخشی از مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی به میزان 10 هزار میلیارد ریال که هفت هزار میلیارد ریال آن نقد و سه هزار میلیارد ریال آن اوراق خزانه اسلامی است انجام شد. همچنین تامین مالی 17380 میلیارد ریال از منابع طرح تحول سلامت از طریق انتشار اوراق صکوک مرابحه اسلامی با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی و پرداخت به دانشگاه ها صورت گرفته است.


وی ابراز کرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت پیگیر دریافت تخصیص های صادره و تخصیص های بهمن واسفند سال جاری است که امیدواریم تا پایان امسال منابع باقی مانده از ردیف های ستادی و نیز طلب از بیمه ها در حد قابل قبولی تامین و پرداخت گردد تا شاهد حل بخش قابل توجهی از مشکلات دانشگاه ها باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر حدود 130 هزار میلیارد ریال مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی از سازمان های بیمه گر است که این عدد در نوع خود بی سابقه است و همه تلاشمان بر این است که دولت و سازمان تامین اجتماعی نسبت به تامین و پرداخت آن به وزارت بهداشت اقدام کند.

دکتر صدرالسادات در پایان تاکید کرد: دانشگاه های علوم پزشکی در شرایط فعلی از هرگونه تلاشی در جهت کنترل هزینه ها دریغ نکنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز