title
کد خبر: 51929
00
 رفع آلودگی محیط زیست به کمک فناوری‌های نوین

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید محصولاتی در حوزه پسماند فاضلابی شده است که به پاکیزگی محیط زیست کمک بسیاری می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز: شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش‌بنیان بپردازد که توسط محققین این شرکت‌ها تولید شده است.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید محصولات دانش بنیانی در زمینه آب و محیط زیست شده است که به صورت نوین فاضلاب‌های شهری را بازیافت می‌کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان در خصوص این محصول دانش بنیان اظهار کرد: شرکت ما موفق به تولید محصولاتی در زمینه آب و فاضلاب شده است، یکی از این محصولات سامانه گند زدایی پیشرفته است که تمام کارهای آن توسط خود شرکت انجام می‌شود، یعنی اکسید کننده‌ای که از نمک تهیه می‌شود را هم خودمان تولید می‌کنیم، این سیستم تمام فاضلاب شهری را پاک می‌کند.

سیستم تصویه کننده فاضلابی که طلا را نگه می‌دارد

وی با اشاره به اینکه این شرکت موفق به تولید سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی شده است، بیان کرد: شرکت ما موفق به تولید سیستم تصفیه فاضلاب برای مراکز صنعتی و کارگاه‌ها علی الخصوص کارگاه طلا سازی شده است؛ این سیستم تصفیه فاضلاب به صورت شیمیایی تصفیه را انجام می‌دهد و از فلزات گران بها مراقبت می‌کند و نمی‌گذارد که آن‌ها دفع شوند.

مدیر این شرکت دانش بنیان ادامه داد: در گذشته بسیاری از کارگاه‌های طلا سازی با این مشکل مواجه بودند و مقدار زیادی از طلا را در عملیات بازیافت از دست می‌دادند، اما امروز به کمک این محصول دانش بنیان دیگر این اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه دستگاه تصفیه پسماندهای بیمارستانی تولید شده است، یادآور شد: ما موفق شدیم به کمک فناوری‌های نوین روش جدیدی را در بازیافت پسماندهای بیمارستانی ابداع کنیم؛ در این روش آهک و محلول گندزدایی در داخل پارچه‌هایی قرار می‌گیرند و به شکل یک پتو در می‌آیند و در محل دفع فاضلاب و پسماندها گذاشته می‌شوند، سپس پسماندها بر روی آن‌ها ریخته می‌شود. این روش سبب می‌شود تا پسماندها جذب این لایه شوند تا از آلودگی محیط زیست جلوگیری به عمل آید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز