title
کد خبر: 52002
00
تعطیلات زمستانی بیش از دو هفته را به صلاح نمی‌دانیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای نوروز پیش رو تکالیف سنگین دیگر وجود ندارد. البته داستان‌گویی، خاطره‌نویسی و بیان آنچه را که در طبیعت دیده‌اند وجود دارد. تکالیف وجود دارد ولی ماهیتش با آنچه که وجود داشته، متفاوت است.

به گزارش بهداشت نیوز: سید محمد بطحایی ظهر امروز در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص تامین کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش با فروش برخی از اماکن گفت:‌ بخشی از کسری بودجه به ویژه اعتباراتی که برای پرداخت پاداش بازنشستگان وجود دارد، از این محل است و برخی دیگر از اعتبارات مورد نیاز مانند سرانه مدارس از محل یک درصد جبران می‌‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره تعطیلات زمستانی نیز اظهار داشت: هنوز درباره زمان این مسئله به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم. متغیرهای زیادی در این باره تاثیرگذار است ولی وزارت آموزش و پرورش به هیچ عنوان تعطیلات میان سال را بیش از دو هفته به صلاح نمی‌داند.

این عضو دولت تدبیر و امید ادامه داد: امیدوار هستیم مجلس از بحث بودجه فارغ شود و ما بتوانیم جلسات‌مان را با کمیسیون تخصصی در این باره ادامه بدهیم.

بطحایی درباره آخرین وضعیت حذف پیک نوروزی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش درصدد است هر آن چیزی که موجب می‌شود محیط شاد مدرسه برای دانش‌آموزان تلخ می‌شود را به شرط آنکه به بحث آموزش و تربیت دانش‌آموزان لطمه نزند، حذف کند.

وی با بیان اینکه حذف آزمون‌ها و کتاب‌های کمک درسی در دوره ابتدایی مسائلی بودند که تا پیش از این گفته شده است، خاطرنشان کرد: مسئله پیک نوروزی و تکالیف سنگینی که در ایام از سوی مدارس ابلاغ می‌شود در بیشتر مواقع از روی دلسوزی است اما وقتی اسم نوروز می‌آید، دانش‌آموز یاد آن تکالیف سنگین می‌افتد. البته در برخی از مواقع آن تکالیف توسط والدین انجام می‌شود تا خود دانش‌آموزان.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا تکالیف نوروزی فرزندان‌تان را خودتان هم انجام داده‌اید؟ ابراز داشت: در برخی از مواقع این کار توسط من نیز انجام شده است. بنابراین برای نوروز پیش رو تکالیف سنگین دیگر وجود ندارد. البته داستان‌گویی، خاطره‌نویسی و بیان آنچه را که در طبیعت دیده‌اند وجود دارد. تکالیف وجود دارد ولی ماهیتش با آنچه که وجود داشته، متفاوت است.

منبع: ایلنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز