title
کد خبر: 52081
00
ترفندهایی برای برق انداختن خانه در خانه تکانی

برنامه ریزی خانه تکانی از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا اضطراب ناشی از انبوه کارها باعث فشار عصبی زیادی می شود که شاید بازدارنده بوده و کار را همانند غولی عظیم جلوه گر کند.

به گزارش بهداشت نیوز، باید قبول کنیم که درباره خانه و وسایل و اثاثیه مان بسیار سخت گیر هستیم و حتی گاهی سخت گیری مان به جایی می رسد که اعضای خانواده به ما به چشم پلیس خانه نگاه می کنند ! 

البته این پلیس بازی برای خانه تکانی نوروز به اوج خود می رسد و همانند کارگاههایی به دنبال کثیفی ها و بهم ریختگی های منزل هستیم . 

البته این کارآگاه بازی ها بار زیادی روی مهره های کمر و پاهایمان وارد می کند و ما را از تعطیلاتی لذت بخش محروم خواهد کرد . باید این نکته را یادآور شد که تمیزی و منظم بودن خانه بسیار لذت بخش است و باعث رضایت ما از زندگی می شود ؛ خصوصا در آستانه سال جدید دوست داریم همانند هر سال با طبیعت و تازگی آن همراه شویم و خانه مان را هم بهاری کنیم .خانه تکانی

راهکارهای کلیدی برای خانه تکانی 

شاید بهتر باشد برای خانه تکانی برنامه ریزی دقیقی داشته باشید تا در شلوغی های پایان سال کارهایتان را راحت تر پیش ببرید و از کمردرد و پا درد در امان باشید . در ادامه گام به گام برنامه ریزی خانه تکانی را ارائه می دهیم :

قدم اول :زیرساخت های لازم و حیاتی در خانه تکانی

صبح زود با انرژی و نشاط زیاد به سراغ کشوها ، کمدها و گنجه های اتاق بروید . تمام وسایل بی استفاده و کهنه را دور بریزید ؛ وسایل خوب را به دیوار مهربانی برسانید و دل فردی دیگر را شاد کنید . بعد از آن همه چیز را دسته بندی کنید . 

می توانید برای مرتب کردن کشوها از جعبه تقسیم استفاده کنید و درون کمدهای دیواری را با جعبه های مقوایی یا پارچه ای مرتب کنید . با این کار به پرکاربرد بودن کمد و کشوها پی می برید ! 

اگر در منزل بالکن و انباری هم دارید در این مرحله به فکر مرتب کردن و دور ریختن وسایل اضافی باشید . کلید موفقیت در این قدم بخشیدن و دور ریختن وسایلی است که مورد استفاده تان نیست . وسایل دور ریختنی را با خیال راحت درون سطل زباله بریزید .

قدم دوم :به سراغ ویترین ها بروید

ویترین های خانه شامل پارتیشن ، بوفه و کتابخانه و ... می باشد . باید روز دوم خانه تکانی را به تمیز کردن این قسمت ها اختصاص دهید . هر وسیله قابل شست و شویی را بشویید ، مخصوصا ظرف های کریستال که بعد از شسته شدن حسابی برق می افتند و چشم نوازتر از قبل می شوند . به فکر پاک کردن لوسترها هم باشید ؛ بهترین ماده پاک کننده برای آنها الکل و پنبه است . با تمیز کردن لوسترها با خانه ای روشن و نورانی رو به رو می شوید . 

قدم سوم :پا در آشپزخانه بگذارید!

تمیزکردن آشپزخانه اصلی ترین قسمت خانه تکانی است که خیلی مهم است و باید برای پیدا کردن کثیفی ها و لکه ها چند چشم دیگر هم قرض بگیرید . 

باید آشپزخانه را در چند مرحله تمیز کنید ؛ مثلا ابتدا کابینت ها و کشوها را تمیز کنید . می توانید از قفسه های جدا کننده برای جدا کردن کشوها و کابینت های آشپزخانه هم استفاده کنید . بعد به سراغ یخچال و فریزر بروید . 

تمام مواد دور ریختنی را با نگاه کردن به تاریخ انقضای شان دور بریزید و طبقات مختلف را تمیز کنید . اگر کمک دارید زیر یخچال و فریزر را هم تمیز کنید که همیشه آشغال ریزه های زیادی در آنجا جمع می شود .

قدم چهارم :دکوراسیون را تغییر دهید

اگر وسایل و فرش های خانه در جای مناسبی قرار ندارد یا مواردی از این دست ذهن تان را مشغول کرده است ، حالا وقتش است که درستش کنید . البته مراقب کمر درد و سیاتیک خود باشید ! بهتر است این کار را در روز جمعه انجام دهید تا از همسر و دیگر اعضای خانواده هم کمک بگیرید.

قدم پنجم :به سراغ حمام و سرویس بهداشتی بروید

ابتدا تمام دور ریختنی ها را کنار بگذارید و با جرمگیر و اسکاچ نرم کف و دیوارها را خوب بشویید . در مرحله آخر شیرالات را با اسپری تمیز کنید.

قدم ششم :همه جرا برق بیندازید!

این مرحله را باید در روزهای آخر انجام دهید تا زحمت تان به باد نرود . چند روز به عید یک جاروبرقی و گردگیری نهایی داشته باشید و پرونده خانه تکانی را ببندید . حالا می توانید با خانه ای تمیز و تکانده شده به استقبال سال نو بروید !

 

 

منبع:نمناک


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز