title
کد خبر: 52094
00
 تزریق واکسن آنفولانزا برای چه افرادی ضروری است؟

قائم مقام یک شرکت دانش بنیان در حوزه دارو ضرورت تزریق واکسن آنفولانزا برای افراد را تشریح کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، فریبا میرزایی قائم مقام و مسئول فنی یک شرکت دانش بنیان در حوزه دارو اظهار کرد: این شرکت در راستای ارتقای تولیدات داخلی اقدام به ساخت واکسن هموفیلوس آنفولانزا کرده است، این واکسن برای کودکان کمتر از  2 سال و افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی بوده مصرف می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه واکسن هموفیلوس آنفولانزا به دلیل آنکه از باکتری گرفته می شود با نمونه مشابه خارجی هیچ‌گونه تفاوتی ندارد، این واکسن پس از انجام مراحل آزمایشی بر اثر تزریق آن در بیماران هیچ عوارضی دیده نشده است.

سطح ایمنی واکسن هموفیلوس آنفولانزا

میرزایی در خصوص سطح ایمنی واکسن هموفیلوس آنفولانزا عنوان کرد: این واکسن از سطح ایمنی بالایی برخوردار است و از اثربخشی بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: ماده بوتاکس با نمونه دیسکوت خارجی مقایسه شده و خوشبختانه از نظر سطح کیفی تفاوتی با نمونه اروپایی آن ندارد.

میرزایی اظهار کرد: بوتاکس که در شرکت دانش بنیان تولید شده است دارای اثربخشی طولانی مدت بوده و 6 ماه این محصول پایداری اثر دارد.

وی گفت: واکسن آنفولانزا مخصوص افراد گروه های پرخطر در فصل سرد سال تزریق می شود و این واکسن در مواقع ضروری و زمان بروز حساسیت به درمان بیمارانی که دچار عارضه سیستم ایمنی هستند، کمک می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز