title
کد خبر: 52253
00
تشخیص بیماری از روی اثر انگشت افراد

اثر انگشت از مدت ها پیش تاکنون در تشخیص جرایم و جنایات و نیز تعیین هویت افراد کاربرد زیادی داشته است، اما تحقیقات اخیر نشان داده اند که اثر انگشت می تواند در بررسی احتمال ابتلای افراد به بیماری هایی نظیر دیابت، آسم و سرطان، قبل از بروز علایم بیماری کمک کند.

به گزارش بهداشت نیوز: تحقیقات جدید نشان می دهند زنانی که دارای نوع خاصی از اثر انگشت با حلقه های کمتر و نیمدایره های بیشتر هستند، ریسک ابتلا به سرطان های زنانه مانند سرطان پستان، تخمدان و رحم در آنها بیشتر است.
محققین طی مطالعات قبلی خود در سالهای پیش نیز دریافته بودند که بین اثر انگشت و خطوط کف دست که منحصر به هر فرد است و ریسک ابتلا به بیماری هایی مانند انواع دیابت، آلزایمر، سرطان خون، ناتوانی جنسی، افسردگی و حتی بیماری های لثه، ارتباط وجود دارد.
نظریه ای که به منظور اثبات این فرضیه، از بررسی های تشخیصی پوست و مطالعات علمی در زمینه ارتباط نوع اثر انگشت فرد و بیماری های وابسته به آن به دست آمده است، مبنی بر این است که اگر رشد اندامهای حرکتی مانند دست و پا، ارگانها و سایر بافتها و نسوج بدن در دوران اولیه زندگی جنینی یعنی سه ماهه اول بارداری مختل شود، تغییراتی در طرز قرارگیری و پیکربندی انگشتان و خطوط کف دست نیز ایجاد خواهد شد. این تغییرات نشانه های کاملا مشهود و دایمی رشد غیرطبیعی سیستم عصبی و یا نقص رشد آن است که در سه ماهه اول بارداری که سیستم عصبی جنین در حال رشد و تکامل است، در رحم روی می دهد.
اثر انگشت افراد، برجستگی ها و فرورفتگی های بسیار ریز و منحصر به فرد در پوست افرادهستند، بدین معنا که هیچ دونفری در جهان وجود ندارند که ...

منبع: سلامت آنلاین


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز