title
کد خبر: 52324
00
اقدام گمرک عامل افزایش کالاهای آرایشی قاچاق

نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی و آرایشی، اقدام غیرمنطقی گمرک در افزایش قیمت پایه کالاهای وارداتی را عامل ورود کالاهای قاچاق به بازار آرایشی و بهداشتی کشور دانست.

به گزارش بهداشت نیوز، حمید مقیمی از اقدام دایره ارزشی گمرک در افزایش قیمت پایه کالاهای وارداتی به شدت انتقاد کرد و گفت: از اوایل امسال، گمرک ایران در اقدامی کاملا سلیقه ای، قیمت پایه کالاهای وارداتی را نه تنها برای محصولات آرایشی و بهداشتی که برای تمامی کالاهای وارداتی بین ۱۰۰ تا ۴۵۰ درصد بالا برده است.

دبیر انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی و آرایشی و عطریات ایران با تاکید بر شفاف بودن قوانین در موضوع کالاهای وارداتی، تصریح کرد: این اقدام گمرک باعث می شود، قیمت کالاهای وارداتی در سطح عرضه بالا برود و در نتیجه قدرت خرید مردم پایین بیاید.

وی ادامه داد: این اقدام گمرک علاوه بر کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت کالاهای استاندارد و با کیفیت، باعث می شود مردم از دسترسی به کالاهای با کیفیت بهداشتی و آرایشی محروم شوند.

مقیمی با اشاره به مشکلاتی که از این تصمیم گمرک برای بنگاه های اقتصادی ایجاد شده است، گفت: خیلی از بنگاه های اقتصادی یا کوچک شده اند و یا اینکه دست به تعدیل نیرو زده و فعالیت های خود را کمتر کرده اند که متاسفانه این شرایط، به اقتصاد کشور هم آسیب می زند.

وی با تاکید بر اینکه گمرک برای حمایت از تولید داخل می تواند تعرفه واردات را بالا ببرد، اظهارداشت: شکل گیری تورم و گرانی لجام گسیخته نیز ثمره چنین تصمیماتی است.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی و آرایشی ایران با اشاره به مذاکرات با گمرک و نامه ای که به رئیس گمرک نوشته است، گفت: متاسفانه به درخواست ما ترتیب اثر ندادند و ما مجبور شدیم از طریق سازمان بازرسی، ماجرا را دنبال کنیم.

وی افزود: این تصمیم گمرک باعث خواهد شد قاچاق کالاهای سلامت محور افزایش یابد و در نتیجه آن، مردم از دسترسی به محصولات آرایشی و بهداشتی استاندارد و با کیفیت، محروم شوند.

مقیمی با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال و خریدهای شب عید مردم، گفت: کالاهای واردکنندگان از سه ماه تا یک سال در گمرک مانده و در نتیجه، شرایط برای رونق بازار کشور سخت تر شده است.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی و آرایشی و عطریات ایران، همچنین به پیگیری موضوع از طریق دفتر رهبری اشاره کرد و افزود: نامه ای به دفتر رهبری نوشته و ارسال کرده ایم تا پیگیر مشکلات ما باشند.

 

منبع: مهر

 

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز