title
کد خبر: 52385
00
انتخاب ایده پرداز برگزیده در فستیوال ایده بازار فناوری سلامت

نخستین فستیوال ایده بازار فناوری سلامت با انتخاب ایده پرداز برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش بهداشت نیوز از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ایده پردازان و پژوهشگران از سراسر کشور 144 ایده به این رویداد ملی فرستاده بودند که پس از سه مرحله داوری، در روز پایانیِ رویداد ایده بازار فناوری سلامت صاحبان 12 ایده راه‌یافته به این مرحله، ایده‌های خود را در حضور اصحاب صنعت، دانشگاه و سرمایه‌گذاران نهادهای دولتی و بخش خصوصی ارائه کردند.


پس از این رقابت بزرگ علمی و با نظر داوران رویداد، هیچ یک از شرکت کنندگان نتوانستند امتیاز بالای 90 برای کسب رتبه اول و دوم را بدست آورند و ناهید عزیزی از دانشگاه صنعتی بابل در رشته بیوتکنولوژی، با ایده ی برچسب تشخیص غیر تهاجمی و پیوسته قند خون، مقام سوم این رویداد بزرگ علمی را از آن خود کرد.


ناهید عزیزی با ارائه این ایده قصد دارد حسگری پوشیدنی برای افراد مبتلا یا در معرض ابتلا به دیابت برای سنجش غیرتهاجمی و پیوسته گلوکز خون از طریق پوست و تعریق طراحی کند.


با طراحی برچسب پوستی که روی پوست می‌چسبد و قابلیت اتصال به چند نقطه مختلف از بدن را دارد، میزان گلوکز تری پوست سنجیده می‌شود و با ارسال داده‌های به‌دست‌آمده به گوشی‌های هوشمند افراد، امکان سنجش مداوم و نظارت پیوسته برای افراد مبتلا به دیابت فراهم می‌شود.


نخستین فستیوال ایده بازار فناوری سلامت با همکاری وزارت بهداشت و دفتر ایده بازار دانشگاه صنعتی امیر کبیر 24 الی 25 بهمن ماه 96برگزار شد. محورهای این رویداد بزرگ علمی و ملی در سه حوزه‌ی رباتیک، دارو و فناوری اطلاعات در حوزه سلامت برگزار شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز