title
کد خبر: 52396
00
جلوگیری از بیماری انسان با استفاده از کبوتر

محققان آمریکایی می گویند که با پیگیری روند تاثیر آلاینده های هوا و سایر سموم شهری بر کبوترها، می توان از این پرندگان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری در انسان ها استفاده کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، محققان آمریکایی می گویند که با پیگیری روند تاثیر آلاینده های هوا و سایر سموم شهری بر کبوترها، می توان از این پرندگان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری در انسان ها استفاده کرد.محققان تاکید دارند که کبوترها شباهت هایی بیش از آنچه تصور می شود با انسان ها دارند، برای مثال آنها بافت لاکتات مشابه دارند و همچون انسان ها پرسه می زنند.


به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا، کبوترها از همان منابع آبی مصرفی انسان ها استفاده می کنند و در معرض همان آلاینده های خاکی و هوایی هستند که انسان ها در معرض آنها قرار دارند و بر این اساس، می توان از این پرندگان به عنوان یک گروه تمرکز (روش تحقیق کیفی) برای کنترل و ردیابی استفاده کرد.


آنها افزودند: ردیابی این گروه از کبوترها در طول زمان به ما کمک می کند تا متوجه شویم که واقعا در معرض چه آلاینده هایی قرار داریم.آنها در این مطالعه 875 کبوتر را در نیویورک سینی از سال 2010 تا 2015 تحت کنترل قرار دادند.


محققان سطوح سرب را در خون کودکان و کبوترهای شهری بررسی کردند و متوجه شدند که کودکان و کبوترهای یک محله الگوهای مشابه از سرب در خونشان وجود داشت.


محققان معتقدند پیگیری این داده ها می تواند به ما در شناسایی دقیق آلاینده هایی که در معرض ان هستیم کمک کند و بر این اساس، زمان آن فرا رسیده است که از کبوترها به عنوان یک گزینه مطمئن برای بهداشت عمومی استفاده کرد.


آنها افزودند: آنچه از پرندگان درمی یابیم، می تواند دستاوردهای بسیار گسترده ای داشته باشد.

 

منبع: ایرنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز