title
کد خبر: 5280
00
نسخه‌هایی برای تار و مار کردن تومور مغزی؛
دوچرخه سواری که  تومور مغزی را  شکست داد+تصاویر

یک ورزشکار دوچرخه سوار به کمک روش درمانی بدون جراحی توانست به سرعت تومورهای مغزش را درمان کند.

به گزارش بهداشت‌نیوز؛ سلامت جسم و مغز همیشه بر روی یکدیگر تاثیرمی گذارند به همین دلیل رعایت برخی نکات برای افزایش طول زندگی و بهبود کیفیت آن حائز اهمیت است.
 
ورزشکاران همیشه روی سلامت جسم و ارتباط بین ذهن وبدن تمرکز می کنند. به طور کلی، این بدان معنی است که مدیریت استرس های روانی موجب بهبود عملکرد جسمی و فیزیکی بدن می شود.
 
بین ذهن و بدنتان پل بزنید
یک ورزشکار رشته دوچرخه سواری BMX گفت: من سال ها زمان صرف ارتباط ذهن و جسمم کردم که به من کمک می کرد تا بتوانم برموانع بر سر راهم با موفقیت غلبه کنم. تقویت ارتباط بین ذهن و جسم باعث می شد که بتوانم در مسابقه بر ترس هایم فائق شده، سریعتر واکنش نشان داده وب ا تصمیم گیری خوب پیروز شوم.
 
چند سال پیش، من تجربه متفاوتی را به چشم دیده و دریافتم که ارتباط ذهن و بدن بیش از یک بعد بوده و مراقبت از بدن به لحاظ جسمی جهت داشتن یک مغز سالم ضروری است.
 
روشی برای درمان تومور مغزی که کمتر به گوشتان خورده است
در مارس 2010، به من گفته شد که یک تومور مغزی دارم و باید فوری جراحی شوم. من خوش شانس بودم که پس از عمل جراحی همه چیز خوب پیش رفت و پس از گذشت دو ماه به میدان دوچرخه سواری باز گشتم اما این پایان ماجرا نبود. در هند در جریان مسابقات متوجه شدم حداقل دو تومور مغزی در سرم وجود دارد که این بار هیج گزینه ای برای درمان ندارم.
 
اما به مدد تکنیک بهبود و تقویت ارتباط بین ذهن و جسم، ترس هایم را از تومورها کنار گذاشته و شروع به شناسایی بهترین گزینه درمانی کردم. در نهایت تصمیم گرفتم به کمک روش رادیوسرجری گامانایف( نوعی اشعه درمانی به منظور درمان تومورها و سایر اختلالات مغزی است) برای تخریب بافت تومور بدون نیاز به عمل جراحی اقدام کنم. 
 
روش گامانایف فوق العاده ساده بود و من شش روز بعد سوار بر دوچرخه ام بودم. من هر وقت داستان زندگی ام را تعریف می کردم بیشتر مردم با گامانایف آشنا نبودند که این یک روش، یک گزینه درمانی مهم برای افراد مبتلا به تومورهای مغزی و سایر اختلالات عصبی است.
 
 
مراقب غذایی که می خورید باشید، سلامت مغز شما در خطر است
به دلیل احتمال بازگشت و سابقه وجود تومور، من شروع به شناسایی عواملی کردم که بر سلامت مغز تأثیر گذارند. در مطالعه ها و تحقیقات متوجه شدم که رژیم غذایی و تغذیه نقش مهمی در ترمیم و بهبود آسیب های ناشی از تومورها در مغز دارد و حقیقت این بود که من تا پیش از این سبک زندگی درست و سالمی نداشتم.
 
به همین علت به سراغ دکتر دیوید پرموتر، متخصص مغز و اعصاب و فلوشیب تغذیه در این زمینه رفتم که تحیقیقات منحصر بفرد و ویژه ای در خصوص مغز و تاثیر موادغذایی  بر آن داشت.
 
چه موادغذایی سلامت مغز را تضمین می کنند؟
 من در یک برنامه یک ساله در موسسه تحقیقاتی تغذیه شرکت کردم و اطلاعات بدست آمده ام را با دکتر پرموتر به اشتراک گذاشته ورژیم غذایی هر روزم را تعیین کردیم. در این رژیم غذایی قند های اضافی، کربوهیدرات نشاسته ای و گلوتن حذف و به جایش غذاهای تخمیر شده مانند کلم ترش و کومبوجا اضافه شده بود، افزون بر این از چربی های سالم تر مثل روغن آوکادو و نارگیل و زیتون ، کره گیاهی در وعده های غذاییم استفاده می کردم.
 
با این تغییرات،  مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی من حدود 80 تا 90 درصد کاهش پیدا کرد و شروع به مصرف غذاهای پروبیوتیک کرده و تناسب اندام را به طور جدی دنبال می کردم. من همچنین دریافتم که خواب کافی، موجب ایجاد انرژی خوب و مثبت و در نتیجه روحیه کمک به دیگران در من شده که در عملکرد مغز من تاثیر مثبت زیادی دارد.
 
در گذشته معمولا من صبح را با یک کاسه غلات فراوری شده همراه با شیر و شکر، نان توستر، آب میوه صنعتی ارزان، نوشابه، شیرینی و حتی غذاهای مضر شروع می کردم اما اکنون صبحانه را با  کمی قهوه و موادغذایی سالم مانند تخم مرغ طبیعی و سبزیجات کم نشاسته (کلم بروکلی، کلم قرمز، قارچ و پیاز) شروع می کنم و برای پخت این موادغذایی هم از چربی های سالم( روغن آووکادو و نارگیل)و ادویه هایی مانند فلفل سیاه و سفید، صورتی و نمک دریا هیمالیا ،سیر و زردچوبه و در طول روز نیز از موادغذایی کاملا ارگانیک برای ناهار، شام یا میان وعده ها استفاده می کنم .
 
با این عادات غذایی سالم تغییرات بزرگی در سلامتی بدن و زندگی من رخ داد که من با امید بیشتر به زندگی نگاه کرده و هر شب که به رختخواب می روم مشتاقانه در انتظار فردا هستم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز