title
کد خبر: 52849
00
بیمارستان تامین اجتماعی پیامبر اعظم (ص) کرمان، پیشرو در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان است

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی پیامبر اعظم(ص) کرمان با بیان اینکه این بیمارستان پیشرو در ارائه خدمات درمانی این استان است، گفت: با راه اندازی بخش جراحی قلب باز بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کرمان، ظرفیت و استعداد این بیمارستان برای خدمت دهی به بیمه شدگان در استان کرمان و جنوب شرق کشور، شکوفا شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکترفرهاد اشافی اظهار داشت: تاکنون دو عمل جراحی قلب باز در این بیمارستان با موفقیت انجام پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه بخش جراحی قلب باز این بیمارستان، با زیر بناى بیش از ۲۱۱۱ متر مربع و   هزینه ای بالغ بر چهل میلیارد ریال راه اندازى شده است، گفت: این بخش مشتمل بر اتاق عمل جراحى قلب، آی سی یو قلب با ظرفیت ۷ تخت و بخش جراحى قلب با ظرفیت ۲۵ تخت است.

دکتراشافی افزود: پمپ قلبى، بالون پمپ داخل آئورتى، دستگاهACT  جهت آزمایش هاى پیشرفته حین عمل و پس از آن و همچنین ابزارهاى کامل مانیتورینگ، از جدیدترین انواع تجهیزات این بخش است.

وی در خصوص جذب نیروی انسانی در این بخش اظهار داشت: بالغ بر ۷۱ نفر اعم از پرستار، کارشناس اتاق عمل، کارشناس هوشبرى، بهدار و منشى برای این بخش دیده شده است و فرآیند جذب نیرو در جریان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این بیمارستان، مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی  در جنوب شرق کشور است، از اینرو آمادگى پذیرش بیمار از استان هاى مجاور را نیز دارد.

دکتراشافی گفت: با توجه به اینکه در این بیمارستان از بیماران تأمین اجتماعى هیچ هزینه ای دریافت  نمى شود، قطعا رضایتمندى این دسته از بیماران را به دنبال خواهد داشت و از اعزام بیماران به خارج از استان نیز کاسته خواهد شد.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی پیامبر اعظم(ص) کرمان به روند توسعه این مرکز درمانی اشاره کرد و افزود: از سال ۰۵، برنامه های نگهداشت، توسعه و ارتقاء بخش های مختلف بستری عملیاتی شد و در این راستا بخش های پست سی سی یو، بخش ویژه مادران باردار، داخلی ۳، عفونی و اعصاب افتتاح شدند و تخت های آ سی یو از ۷ تخت به ۲۱ تخت افزایش یافتند. در ابتدای امسال نیز بخش های ام آر آی و آنژیو گرافی قلب و دیالیز مورد بهره برداری قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: طرح های نهضت آی تی از جمله؛ حذف دفترچه بیمه و ایجاد نسخه الکترونیک، استقرار سیستم HIS بیمارستانی، تشکیل پرونده برای بیماران دارای بیماری های مزمن و نظام ارجاع نیز اجرایی شده اند.

دکتراشافی گفت: به منظور افزایش ضریب ایمنی برای بیماران، متخصصین بیهوشی، زنان و اطفال در این بیمارستان مقیم شده اند و از ابتدای امسال، تعداد ۵ پزشک متخصص طب اورژانس، جذب و بکار گیری شده اند.

وی تعداد مراجعات روزانه به بخش سرپایی این بیمارستان را بیش از ۳۶۱۱ نفر ذکر کرد و افزود: در حال حاضر با ۲۳۶ پزشک و ۹۱۱ پرسنل، به بیماران خدمت رسانی می شود.

 

منبع:پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز