title
کد خبر: 52855
00
 کشف ارتباط میان دردهای مزمن و تغییر رژیم غذایی

دانشمندان بتازگی دریافته‌اند ایجاد تغییر در تغذیه و رژیم غذایی ممکن است درمان ارزانقیمت اما موثری برای افرادی باشد که از دردهای مزمن رنج می‌برند.

به گزارش بهداشت نیوز، بر اساس نتایج تحقیقی که در نشریه تغذیه (Nutrition) منتشر شده، دانشمندان متوجه شده‌اند شرکت‌کنندگان در این پژوهش هنگام کاهش میزان کلسیم دریافتی از رژیم غذایی خود کمتر با علائم دردهای مزمن روبرو شده‌اند.
تحقیقات مقدماتی در میان جامعه آماری کوچکی از ساکنان مرو، در شرق کنیا، صورت گرفت و محققان متوجه ارتباطی میان دردهای مزمن با کاهش مصرف گلوتامات شدند. این عصاره شایع در رژیم‌های غذایی بسیاری از کشورهای سراسر جهان در واقع نوعی نمک اسید گلوتامیک است و در بسیاری از انواع مواد غذایی همچون برخی سس‌ها، پنیر پارمسان و چاشنی‌ها و افزودنی‌های دیگر به کار می‌رود.
کتلین هالتون از دانشگاه امریکن با اشاره به سازگاری یافته‌های اولیه در کنیا با آنچه در تحقیقات روی دردهای مزن در ایالات متحده صورت گرفته، گفت: مطالعه آزمایشی نیازمند کارآزمایی بالینی بزرگتری است چراکه تغییر در رژیم غذایی می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب و بشدت کم‌هزینه برای رفع مشکلاتی در این زمینه بویژه در کشورهای در حال توسعه باشد.
شرکت کنندگان در این پژوهش حداقل ۳ ماه یا بیشتر دردهای مزمنی را تجربه کرده بودند و همانند آنچه در ایالات متحده دیده شده، از علائم و مشکلات عصبی، اختلالات شناختی، مشکلات خواب و یا سردرد و میگرن رنج می‌بردند. آنچه تعجب محققان را برانگیخت این بود که نتایج نشان داد با تغییری ساده در رژیم غذایی می‌توان بخش زیادی از دردهای مزمن این‌چنینی را رفع کرد.

منبع: سلامت آنلاین


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز