title
کد خبر: 52893
00
 ورزش در خارج از منزل در حالی که بیمار هستید، خوب است یا بد (۱)

دنبال کردن یک ورزش منظم، یک راه عالی برای حفظ سلامت بدن است. در حقیقت، نشان داده شده است که ورزش کردن در خارج از منزل، خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهد، به کنترل افزایش وزن و تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کند.

به گزارش بهداشت نیوز: در حالی که شکی نیست که تمرین و ورزش نقش مهمی در سلامت دارد، بسیاری از افراد اگر بدانند که انجام ورزش در حالی که بیمار هستند، مانع بهبودی آنها می شود، تعجب خواهند کرد. با این حال، پاسخ سیاه و سفید نیست.

این مقاله توضیح می دهد که چرا گاهی اوقات خوب است که وقتی بیمار می شوید تمرین کنید، در حالی که سایر اوقات بهتر است در خانه مانده و استراحت کنید.
 
۱- آیا ورزش کردن در حالی که بیمار هستید، خوب است؟
زمانی که شما بیمار هستید، هدف همیشه بهبود سریع شماست؛ اما دانستن این که چه زمانی بهتر است مطابق معمول ورزش خود را انجام داده و چه زمانی بهتر است استراحت کنید، سخت خواهد بود. ورزش کردن یک عادت سالم است و طبیعی است که حتی زمانی که احساس بیماری می کنید، بخواهید تمرین را ادامه دهید. این می تواند در موقعیت های خاص کاملا خوب باشد، اما در صورتی که علائم بخصوصی را تجربه می کنید، ممکن است زیان آور باشد.
بسیاری از کارشناسان به بیماران مشورت می دهند که از قانون “بالای گردن” برای زمانهایی که احساس بیماری دارند، استفاده کنند. با توجه به این نظریه، اگر شما فقط علائمی را که بالاتر از گردن شماست مثل گرفتگی بینی، عطسه، یا گوش درد، تجربه می کنید، احتمالا میتوانید برای ورزش های روزانه خود برنامه ریزی کنید.
از طرف دیگر، اگر علائمی زیر گردن خود دارید مانند تهوع، درد های بدن، تب، اسهال، سرفه مولد یا گرفتگی در قفسه سینه، ممکن است بخواهید تمرین را تا زمانی که احساس بهتری داشته باشید، متوقف کنید. یک سرفه مولد، سرفه ای است که در آن سرفه خلط دار می شود.

۲- چه زمانی ورزش کردن ایمن است؟
ورزش کردن با علائم زیر احتمالا ایمن است؛ اما اگر مطمئن نیستید، همیشه با پزشک خود مشورت کنید:

– سرماخوردگی خفیف
سرما خوردگی خفیف یک عفونت ویروسی بینی و گلو است. اگر چه نشانه ها از فرد به فرد تغییر می کنند، اکثر افرادی که سرما خورده اند، تجربه گرفتگی بینی، سردرد، عطسه و سرفه خفیف دارند. اگر شما سرما خوردگی خفیف داشته باشید، و اگر انرژی لازم برای تمرین کردن داشته باشید، نیازی نیست تا از رفتن به باشگاه ورزشی صرف نظر کنید. با این حال، اگر احساس می کنید که انرژی شما برای انجام دادن تمرینات عادی کم است، کاهش شدت تمرین یا کاهش مدت زمان آن را درنظر بگیرید.

با این که ورزش کردن درحالی که سرما خوردگی خفیف دارید خوب است، اما توجه داشته باشید که ممکن است میکروب ها را به دیگران گسترش دهید و موجب بیماری آنها شوید. ورزش کردن با بهداشت مناسب، یک راه عالی برای جلوگیری از گسترش سرماخوردگی به دیگران است. دست های خود را بطور مرتب بشوئید و هنگامی که  سرفه یا عطسه می کنید، دهان خود را بپوشانید.

– گوش درد
یک گوش درد شدید، گرفتگی یا درد سوزنده ای است که می تواند در یک یا هر دو گوش وجود داشته باشد. اگرچه درد گوش در کودکان به طور معمول توسط عفونت ایجاد می شود، اما درد گوش در بزرگسالان بیشتر ناشی از درد در ناحیه دیگری مانند گلو است. درد در ناحیه دیگر، که به عنوان “درد ارجاعی” شناخته می شود، سپس به گوش می رسد.

درد گوش می تواند ناشی از عفونت های سینوسی، گلودرد، عفونت دندان یا تغییرات فشار خون باشد. تا زمانی که حس تعادل شما تحت تاثیر قرار نگیرد و عفونت رد شود، تمرین کردن با یک گوش آسیب دیده ایمن است. انواع خاصی از عفونت گوش می تواند توازن شما را از بین ببرد و باعث تب و سایر علائمی شود که باعث ایجاد ناامنی تمرین ورزشی می شود. اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع تمرین، یکی از این عفونت های گوش را نداشته باشید.

با این حال، اغلب گوش درد ها فقط می تواند ناراحت کننده باشد و احساس پر بودن یا فشار در سر داشته باشد. اگرچه زمانی که دچار گوش درد هستید، ورزش ممکن است ایمن باشد، اما سعی کنید از تمریناتی که باعث فشار روی ناحیه سینوس می شود جلوگیری کنید.

– گرفتگی بینی
داشتن یک بینی گرفته، می تواند مانع تنفس راحت و ناراحت کننده باشد. اگر با تب و یا علائم دیگری نظیر سرفه مولد یا فشار در قفسه سینه ارتباط داشته باشد، باید زمان کمتری را برای ورزش کردن درنظر بگیرید. با این حال، اگر فقط دچار تنگی بینی هستید، تمرین کردن مشکلی ندارد. واقعیت این است که برخی از تمرینات ممکن است به باز کردن گرفتگی بینی شما کمک کنند  تا شما بهتر نفس بکشید.

در نهایت، برای تعیین این که آیا شما به اندازه کافی احساس خوبی برای یک تمرین ورزشی با یک بینی گرفته را دارید یا نه، بهتر است به بدنتان گوش دهید. تغییر تمرین برای وفق دادن با سطح انرژی خود، گزینه دیگری است. رفتن به یک پیاده روی سریع و یا دوچرخه سواری راه هایی عالی برای فعال ماندن است، حتی زمانی که شما روال معمولی خود را احساس نمی کنید.
همیشه تمرین کردن در سالن بدنسازی مناسب است، مخصوصا وقتی که آبریزش بینی دارید. پس از استفاده ازوسایل ورزشی و برای جلوگیری از گسترش میکروب ها، تجهیزات ورزشی را پاک کنید.

– گلودرد خفیف
گلودرد معمولا توسط یک عفونت ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفلوآنزا ایجاد می شود. در یک شرایط خاص، مانند زمانی که گلو درد شما با تب، سرفه مولد یا مشکلات بلع همراه می شود، باید تا زمانی که یک پزشک به شما بگوید مشکل برطرف شده و منعی ندارید، برای تمرین کردن دست نگه دارید.

با این حال، اگر شما در معرض یک گلودرد خفیف ناشی از چیزی شبیه به سرماخوردگی یا آلرژی هستید، تمرین کردن احتمالا مشکلی ندارد. اگر در معرض علائمی دیگر هستید که اغلب به همراه سرماخوردگی می آید، حالت هایی مانند خستگی و گرفتگی، کاهش شدت تمرین معمولی ورزش خود را در نظر بگیرید.

وقتی که احساس میکنید حالتان به اندازه کافی برای تمرین خوب است، اما بنیه و استقامت معمول خود را ندارید، کاهش طول مدت تمرین راه دیگری برای تغییر فعالیت شما است. هیدراته ماندن با آب سرد، یک راه عالی برای تسکین گلودرد در ورزش است، بنابراین می توانید فعالیت را به روز خود اضافه کنید.

منبع: دکتر سلام


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز