title
کد خبر: 52963
00
۴ خوراکی که یک متخصص تغذیه همیشه در یخچال خود نگه می‌دارد

برخی از متخصصین تغذیه روز خود را با نوشیدن لیمو و آب گرم آغاز می‌کنند تا با تقویت سیستم گوارش بدن، روز خود را به بهترین شکل شروع کرده باشند. آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C موجود در لیمو باعث بهبود عملکرد و تقویت سیستم ایمنی بدن‌تان می‌شود و شانس ابتلا به بیماری‌های عفونی و ویروسی را کاهش می‌دهد.

به گزارش بهداشت نیوز: مواد سالم و مفیدی که در یخچال خانه نگه‌داری می‌شوند رمز داشتن یک زندگی سالم هستند. خرید مواد خوراکی از فروشگا‌ه‌های مختلف می‌تواند خسته‌کننده باشد. قفسه‌های مختلف و زیادی که مملو از خوراکی‌های گوناگون با برندهای متفاوت هستند گیج و گمراه‌کننده هستند و شما را برای انتخاب صحیح دچار مشکل می‌کنند. در ادامه مطلب امروز با لیستی از بهترین خوارکی‌هایی آشنا خواهید شد که یک متخصص تغذیه برای سالم زندگی کردن همیشه در یخچال ذخیره دارد.

۱- بِیبی اسفناج
این سبزی برگ سبز تیره سرشار از انواع مختلف ویتامین‌ها، مواد معدنی مفید، فلاونوئیدها و فیبر است که همگی در خنثی کردن اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد نقش موثری دارند. فیبر موجود در اسفناج باعث احساس سیری در شما می‌شود و در نتیجه کمتر غذا می‌خورید. اسفناج یکی از بهترین خوراکی‌هایی است که برای زیبایی پوست شما بسیار مفید است. این سبزی سرشار از ویتامین C است که برای کلاژن‌سازی ضروری است. علاوه بر این، ویتامینA هم باعث جوان‌سازی پوست‌ و مو می‌شود. درست زمانی که تصور می‌کنید از تمامی خواص مفید اسفناج آگاه هستید، نوبت به آهن می‌رسد که خوش‌بختانه در اسفناج مقدار زیادی از آن موجود است. برای جذب بیش‌تر آهن توسط بدن، شما نیازمند مصرف ویتامین C هستید. پس دفعه بعدی که خواستید اسفناج بخورید کمی لیموی تازه روی آن بریزید تا علاوه بر طعم و مزه عالی از خواص مفید آن برای سلامت بدن‌تان هم بهره‌مند شوید.
چگونه اسفناج بخورید؟ می‌توانید اسفناج را به صورت خام یا پخته مصرف کنید. اسفناج خام برای اسموتی و یا سالاد گزینه بسیار مناسبی است. مقداری اسفناج را در روغن زیتون و سیر سرخ کنید و همراه با پاستا یا هر غذای دیگری که دوست دارید میل کنید.

۲- آووکادو
چربی همه خوراکی‌ها یکسان نیست. آووکادو مملو از چربی‌های غیر اشباع تک زنجیره‌ای مفید است که عملکرد مغز و قلب را بهبود می‌بخشد. چربی‌های مفیدی که در این میوه وجود دارد همراه با فیبر زیاد کمک می‌کنند تا کلسترول LDL یا چربی بد کاهش یابد، میزان قند خون تثبیت شود و از اضافه وزن جلوگیری شود. مصرف منظم و مرتب آووکادو سلامت پوست‌تان را تقویت می‌کند، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد و به تعادل هورمون‌ها کمک می‌کند. توصیه می‌شود در صورت امکان روزانه ۱ عدد آووکادو بخورید. چگونه آووکادو بخورید؟ ۱ آووکادو رسیده را با ۱ عدد تخم‌مرغ آب‌پز له و پوره کنید و روی نان تست بمالید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. علاوه بر این شیوه مصرف، آووکادو همراه خوبی برای سالاد هم هست.

۳- لیمو
برخی از متخصصین تغذیه روز خود را با نوشیدن لیمو و آب گرم آغاز می‌کنند تا با تقویت سیستم گوارش بدن روز خود را به بهترین شکل شروع کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C موجود در لیمو باعث بالا بردن عملکرد و تقویت سیستم ایمنی بدن‌تان می‌شود. علاوه بر این موارد، لیمو حاوی ویتامین‌ E و ویتامین B، مواد معدنی مفید مثل منیزیم و پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌های ضروری مثل بتاکاروتن است. چگونه لیمو بخورید؟ توصیه می‌شود هر زمان از روز که می‌توانید لیمو بخورید برای مثال در انواع نوشیدنی‌ها مثل چای و یا به عنوان چاشنی سالاد و همراه با سبزیجات پخته شده، ماهی، سوپ و حتی در تهیه انواع سس‌ها.

۴- تخم‌مرغ ارگانیک
تخم‌مرغ یکی از محبوب‌ترین فرآورده‌های پروتئینی حیوانی است. تنها ۱ عدد تخم‌مرغ حاوی ۷ گرم از بهترین و با کیفیت‌ترین نوع پروتئین است. ۱ عدد تخم‌مرغ کامل حاوی آمینو اسیدهای ضروری، ۵ گرم چربی‌های مفید و ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید مثل آهن، ویتامین B۱۲ و یک نوع ویتامین D کمیاب است. چگونه تخم‌مرغ بخورید؟ سالم‌ترین روش مصرف تخم‌مرغ آب‌پز کردن آن است. تخم‌مرغ یک وعده غذایی سالم محسوب می‌شود که شما را برای مدت زمان طولانی سیر نگه می‌دارد.

 

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز