title
کد خبر: 53103
00
تدوین سند برآورد نیروی انسانی نظام سلامت

دبیر شورای شورای گسترش دانشگاههای علوم از راه اندازی پورتال این شورا در سال 97 خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز،دکتر اکبر فتوحی دبیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی در نشست مجازی روسا و معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی با اشاره به تدوین سند برآورد نیروی انسانی حوزه سلامت گفت: هدف این است که از این پس برنامه ریزی برای تربیت نیروی انسانی در کشور با منطق دقیق تری صورت گیرد.

دکتر فتوحی گفت: تاکنون گسترش علوم پزشکی براساس درخواست دانشگاهها صورت می گرفته و با تدوین سند برآورد نیروی انسانی نیازهای مناطق مختلف کشور به نیروی انسانی مشخص می شود و گسترش ها برمبنای نیاز صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه ریزی هدف توسعه متوازن مناطق آمایشی است و اینکه به این مناطق اختیار داده شود تا برای گسترش خود برنامه ریزی نمایند.

دبیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی با اشاره به تصویب سند آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در یکی از بندهای این سند به شورای گسترش ماموریت داده شده تا سند تفصیلی برای اجرای آمایش سرزمینی آموزش عالی سلامت را تدوین کند.

وی افزود: در برآورد نیروی انسانی در واقع الگوی تفصیلی گسترش آموزش در مناطق آمایشی پیگیری می شود و می خواهیم کار با برنامه روشنی انجام شود.

دکتر فتوحی با اشاره به این موضوع که کمبود و مازاد نیروی انسانی هردو به نظام سلامت آسیب می رساند گفت: در توسعه آموزش عالی سلامت باید به مباحث علمی و هزینه های تربیت نیرو نیز توجه شود.

دبیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی اظهار داشت: در برآورد نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت تا سال 1404 مطالعات زیادی انجام شده و در تدوین سند نهایی از تمامی این الگوها بهره برداری شده است.

وی افزود: برآورد کشوری برای رشته های تحصیلات تکمیلی و عمومی طراحی شده و برش منطقه ای این برآوردها نیز آماده می شود.

دکتر فتوحی گفت: آنچه در شورای گسترش باید رخ دهد این است که سند تفصیلی توسعه آموزش عالی سلامت کشور تدوین شود و نیاز کشور به تفکیک رشته مقاطع برآورد و چگونگی تربیت این نیروها شخص شود.

دبیر شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی اضافه کرد: در نهایت ما یک سند خواهیم داشت شامل 2 بخش؛ در بخش اول نیاز کشور به تفکیک رشته مقاطع مشخص می شود و در بخش دوم نحوه توزیع نیروهای مورد نیاز در مناطق آمایشی برای رشد متوازن مناطق مشخص می شود.

وی اظهار داشت: هدف این است نیروهای مورد نیاز هر منطقه، خصوصا در سطوح غیرتخصصی، در همان منطقه تربیت شود.

دکتر فتوحی ایجاد پورتال شورای گسترش را یکی دیگر از برنامه های این شورا در سال 97 ذکر و تاکید کرد: با راه اندازی این پورتال تمامی درخواست ها به صورت الکترونیک و در قالب پورتال به شورای گسترش ارسال می شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز