title
کد خبر: 53125
00
 فراخوان بهزیستی برای ناشران

سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی امور مهدهای کودک در راستای ایفای وظیفه قانونی خود و به منظور ارتقای کیفیت برنامه‌های اجرایی در مهدهای کودک از افراد حقیقی و حقوقی علاقمند اعم از موسسات فرهنگی، ناشران و فعالان واجد شرایط در حوزه آموزش کودک دعوت می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز، این سازمان از افراد حقیقی و حقوقی علاقمند اعم از موسسات فرهنگی، ناشران و فعالان واجد شرایط در حوزه آموزش کودک دعوت کرد تا سوابق و آثار خود را مطابق با محورهای ارایه شده، حداکثر تا تاریخ 29 اسفندماه 96 به این سازمان ارسال کنند.


براساس این گزارش، معرفی منابع به مهدهای کودک پس از انجام داوری و برای 10 اثر برتر بر اساس شاخص‌های زیر انجام می‌شود و کتاب‌های ارسالی بازگشت نخواهد شد.


براساس این شاخص ها، محتوای کتاب‌ها با ارزش‌های دینی و فرهنگی هماهنگ باشد و محتوا در حیطه مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های حرکتی، دینی و اخلاقی، زبان آموزی، مفاهیم ریاضی، مفاهم و مفاهیم علوم اجتماعی، کار آفرینی، سبک زندگی، هنر و خلاقیت تدوین شده باشد.همچنین لازم است که رویکرد محتوا رشد محور باشد و تئوری‌های رشدی و یادگیری که محتوا بر مبنای آن طراحی شده است، مشخص شود.


طبق این شاخص ها در کتاب‌های کودک برای ارائه مفاهیم، انواعی از روش‌های آموزش غیرمستقیم از جمله بازی، بحث و گفتگو، قصه و ادبیات، نمایش و غیره استفاده شده، اهداف رشدی هر فعالیت مشخص بوده و محتوا مشتمل بر راهنمای مربی باشد.همچنین روش ارزیابی دستیابی به اهداف رشدی و سن گروه هدف به تفکیک سال (زیر سه سال، چهار سال، پنج سال و 6 سال) مشخص باشد.


در این فراخوان آمده است که ساختار و توالی فعالیت‌ها و محتواهای ارایه شده مطابق با استاندارد آموزش کودکان و تاریخ اولین چاپ کتاب حداکثر سال 90 باشد. همچنین ارسال رزومه مؤلف یا گروه مؤلفان کتاب به شرح جدول پیوست الزامی است.


بنابراین علاقمندان می‌توانند رزومه خود را به همراه دو سری از کتاب‌ها، جهت بررسی به نشانی میدان امام خمینی، خیابان شهید فیاض بخش به شماره 1121 صندق پستی 4187/11365 سازمان بهزیستی کشور دفتر امور کودکان و نوجوانان ارسال کنند.


پس از ارزیابی معرفی کتاب‌های تایید شده منوط به اخذ تائید وزارت آموزش و پرورش می‌باشد و کتاب‌های ارسال شده پس از تاریخ مقرر، ارزیابی نخواهند شد.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز