title
کد خبر: 53143
00
آغاز نمایشگاه بین المللی تخصصی طب سنتی در شهر آفتاب

نخستین نمایشگاه بین المللی تخصصی طب سنتی، طب جایگزین و داروهای گیاهی آغاز به کار کرد.

 

به گزارش بهداشت نیوز، نخستین نمایشگاه بین المللی تخصصی طب سنتی، طب جایگزین و داروهای گیاهی امروز ( چهارشنبه، 2 اسفندماه ) در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد.

 

محمد باقر رضایی رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران  با انتقاد از اینکه امروزه به دلیل مدرنیته شدن، گیاهان دارویی مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: در حالی که استقبال مردم جهان از گیاهان دارویی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه تولید گیاهان دارویی مرجع است است، افزود: ما به دنبال ارتقای روابط بین المللی با کشورهای مختلف هستیم زیرا از پتانسیل های بالایی در کشور برخوردار هستیم و ایران از توانایی بسیار بالایی از نظر تولید و فرآوری گیاهان دارویی دارد.

رضایی با تاکید بر لزوم افزایش کاشت و تولید انبوه گیاهان دارویی در کشور، تصریح کرد: دنیا به سرعت به سمت تولید گیاهان دارویی پیش می رود و به طور قطع اگر در این زمینه برنامه ریزی اصولی و اجرایی مناسب نداشته باشیم و نیاز جامعه جهانی را مورد توجه قرار ندهیم بازار فعلی را نیز از دست خواهیم داد و از دنیا عقب خواهیم ماند.

رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران با انتقاد از اینکه استانداردها در زمینه صادرات گیاهان دارویی رعایت نمی شود، گفت: بهبود وضعیت گیاهان دارویی نیازمند حمایت های دولتی و خصوصی است تا بتوان در این عرصه موفق باشیم.

وی از صادرات فله ای و بدون فرآوری گیاهان دارویی انتقاد کرد و افزود: متاسفانه اغلب گیاهان دارویی توسط دلالان  و فله ای صادر می شود و متاسفانه برخی گیاهان فرآوری شده مجددا وارد کشور می شود و نیاز است در این موضوع بازنگری مناسب انجام شود.

رضایی نسبت به انقراض نسل برخی گیاهان دارویی هشدار داد و گفت: احیا و حفظ گیاهان دارویی مستلزم برنامه ریزی منسجم و منظم بوده و انجمن علمی گیاهان دارویی نیز به ساماندهی آنها توجهی جدی دارد.

رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران با یادآوری اینکه بخش عمده گیاهان دارویی از عرصه های طبیعی برداشت می شود، تصریح کرد: متاسفانه احیا و کشت گیاهان دارویی مورد غفلت واقع شده است بنابراین نیاز است وزارت خانه های مرتبط همفکری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در گذشته برداشت از گیاهان دارویی کارشناسی شده بود اما متاسفانه در حال حاضر به دلیل درآمدزایی افراد ناآگاه در این حوزه فعالیت می کنند که در نهایت به دلیل عدم شناخت این افراد از گیاهان نسل آنها در معرض تهدید قرار می گیرد.

رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران با بیان اینکه مجلس با تصویب قوانین مناسب می تواند وضعیت تولید و صادرات گیاهان دارویی را بهبود بخشد، تصریح کرد: کمیسیون های بهداشت و درمان و کشاورزی می توانند همکاری مناسب را در این زمینه داشته باشند از سویی وزارت امور خارجه نیز می تواند معرف بسیار خوبی برای شناخته شدن پتانسیل های ایران به نمایندگان کشورهای خارجی باشند.

گفتنی است که نخستین نمایشگاه بین المللی تخصصی طب سنتی از امروز (چهارشنبه 2 اسنفد ماه) لغایت (جمعه 4 اسفند ماه) در شهر آفتاب با حضور بیش از 45 شرکت داخلی و خارجی برگزار می شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز