title
کد خبر: 53225
00
در بخش جراحی قلب کمبود امکانات نداریم

رئیس انجمن جراحان قلب و عروق ایران گفت:خوشبختانه در بخش جراحی قلب با کمبود تجهیزات پزشکی مواجه نبوده و همواره تجهیزات مورد نیاز درمان تهیه شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، محمدعلی یوسف‌نیا رئیس انجمن جراحان قلب و عروق ایران در نشست خبری ششمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران، گفت:‌ جراحی قلب جزو رشته‌هایی است که همواره با تغییرات و ورود تکنولوژی‌های جدید با پیشرفت‌های چشمگیری همراه است و هر چه این تکنولوژی‌ها بیشتر رشد کنند تشخیص و درمان بیماری دقیق‌تر انجام خواهد شد.

 

وی گفت: خوشبختانه جراحان قلب کشور ما از تجربه‌های زیادی برخوردار هستند که این موضوع باعث نتیجه‌بخش بودن اکثر جراحی‌ها در این زمینه شده است و همچنین متخصصان و محققان کشور امروزه در زمینه روش‌های درمانی کم تهاجمی در حال تحقیقات هستند.

 

رئیس انجمن جراحان قلب و عروق ایران با بیان اینکه در حال حاضر در رشته جراحی قلب در کشور با کمبود جراح و متخصص مواجه نیستیم، گفت:‌در آینده امیدوارم با پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه همراه باشیم.

 

یوسف‌نیا ادامه داد: کسانی که وارد این رشته می‌شوند از لحاظ فیزیکی و روانی بسیار تحت فشار هستند و برخی از جوانان نیز با مشاهده این مشکلات انگیزه‌ای برای ورود به رشته جراحی قلب ندارند.

 

رئیس انجمن جراحان قلب و عروق ایران گفت: خوشبختانه در زمینه جراحی قلب با تجهیزات پزشکی مواجه نیستیم و همواره تلاش شده تا تجهیزات کافی برای درمان بیماران تهیه شود.

 

وی در پایان گفت: در مراکز پزشکی ما توانایی ابزار و تجربه متخصصان وجود دارد و اگر کسی به مرکز درمانی که در این خصوص تجربه بیشتری دارد مراجعه کند می‌بیند تعداد مرگ و میر بیماران در این حوزه بسیار کم است و باید بگوییم میزان مرگ و میر ناشی از درمان جراحی قلب در کشور ما نسبت به سایر کشورهای دنیا کمتر است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز