title
کد خبر: 53295
00
 ارز دیجیتالی راه‌اندازی شد

درحالی که ارزش بولیوار، پول ملی ونزوئلا به پایین ترین رقم خود سقوط کرده رئیس جمهور ونزوئلا امیدوار است با استفاده از این ارز دیجیتالی بتواند تحریم های آمریکا را دور بزند.

به گزارش بهداشت نیوز،نیوکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفت، کشورش در روز نخست پیش فروش ارز دیجیتالی جدید خود موسوم به «پترو» که هدف از آن خروج کشور از بحران اقتصادی است، ۷۳۵ میلیون دلار پول دریافت کرده است.

در حالی که ارزش بولیوار، پول ملی ونزوئلا به پایین ترین رقم خود سقوط کرده و اقتصاد ونزوئلا با تورم کمرشکن و وضعیت بحرانی مواجه است، مادورو امیدوار است با استفاده از این ارز دیجیتالی بتواند تحریم های آمریکا را دور بزند.

کارشناسان ارزهای دیجیتال هشدار داده اند که بعید است پترو سرمایه گذاری قابل توجهی جذب نماید. رهبران مخالفان دولت ونزوئلا نیز گفته اند، فروش این ارز دیجیتالی به معنای انتشار اوراق بدهی غیرقانونی بدون گرفتن مجوز از پارلمان است. پارلمان ونزوئلا در اختیار مخالفان دولت است. خزانه داری آمریکا نیز هشدار داده که انتشار این ارز دیجیتالی ممکن است تحریم های دولت آمریکا که سال گذشته علیه کاراکاس به اجرا گذاشته شد را دور بزند.

رئیس جمهوری ونزوئلا جزئیات زیادی در مورد سرمایه گذاران اولیه در این ارز دیجیتالی ارائه نکرده و هیچ مدرکی در تایید رقم سرمایه گذاری اعلام شده از سوی وی وجود ندارد. وی اضافه کرده که می توان فعالیت های گردشگری، فروش بنزین و برخی معاملات نفتی را با پترو انجام داد.

سایت رسمی پترو روز سه شنبه دستورالعملی را برای ایجاد یک کیف پول مجازی جهت نگهداری این ارز مجازی منتشر کرد. پترو از ماه آینده میلادی فعالیت عمومی خود را آغاز خواهد کرد.

 

منبع:سایت طلا

 

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز