title
کد خبر: 53444
00
واردات محصولات دارویی بیشتر از کدام کشورها است؟

این نماینده مردم در مجلس دهم بر ضرورت فرهنگسازی در سطح جامعه به منظور حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، سیده حمیده زرآبادی به عنوان نماینده تذکردهنده در رابطه با واردات دارو با تاکید بر اینکه حوزه دارو از این جهت که با سلامت مردم در ارتباط بوده از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: ممانعت از واردات شامل همه داروها نمی‌شود، چراکه برای برخی بیماری‌های خاص به دلیل در اولویت بودن سلامت افراد از واردات گریزی نیست، بنابراین در این مورد منعی وجود ندارد و باید ملاحظاتی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تذکر نمایندگان در خصوص داروهای وارداتی بوده که از نظر کیفی دارای اشکال است و در تولید آنها استانداردهای لازم برای تامین سلامت بیماران مدنظر قرار نگرفته است، همچنین داروهایی که مشابه آنها با کیفیت بالا و به میزان کافی در داخل کشور تولید می‌شود.

وی یادآورشد: این اقدام نمایندگان در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی صورت گرفته است، ضمن اینکه تلاش می‌شود از داروهایی که مشابه آنها در داخل با رعایت تمام پارامترها مورد تایید تولید می‌شود، ممانعت به عمل آید.

زرآبادی اظهار کرد: البته استفاده از داروهای تولید داخلی نیازمند فرهنگسازی است، چرا که در شرایط کنونی اغلب مردم ترجیح می‌دهند که از داروهای وارداتی استفاده کنند به این دلیل اعتماد خاصی نسبت به کالاهای خارجی دارند.

وی تصریح کرد: بی‌تردید ممانعت از ورود داروهای خارجی باعث افزایش فروش داروهای داخلی شده و در نهایت سود حاصل از آن نیز در زمینه انجام فعالیت‌های پژوهشی هزینه می‌شود و در پی آن کیفیت داروهای تولید داخل نیز ارتقا پیدا می‌کند، اما چنانچه توزیع داروهای تولید داخلی به دلیل نبود تقاضا کاهش یابد، سود شرکت‌های دارویی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز موجود در زمینه اجرای طرح‌های پژوهشی باشد، از سوی دیگر افزایش واردات دارو موجب خروج ارز شده که به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: یکی دیگر از مواردی که باید در واردات دارو بدان توجه شود این بوده که کیفیت داروهای تمام کشورها به یک اندازه نبوده و ممکن است برخی از این داروها از کیفیت غیرقابل‌قبولی برخودار باشند که صرفا به دلیل خارجی بودن آنها در اولویت انتخاب عموم قرار می‌گیرند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون درج نام کشورهای خاصی همچون فرانسه، ایتالیا و حتی آمریکای لاتین روی محصولات دارویی به دلیل استقبال عمومی موجب افزایش واردات و عرضه گسترده آنها در بازار دارو شده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز