title
کد خبر: 53548
00
طرز تهیه پنینی مرغ

پنینی، یک ساندویچ ایتالیایی، بسیار ساده و بسیار خوشمزه است که نه تنها در ایتالیا، بلکه در بسیاری از کشورهای جهان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش بهداشت نیوز، در سال‌های اخیر و با گسترش رستوران‌های ایتالیایی در ایران، پای این ساندویچ به کشور ما هم باز شده و در مدت کوتاهی، به دلیل سادگی، کالری نسبتا کم و طعم جذابش، طرفداران خاص خود را هم پیدا کرده است. ساندویچ پنینی مرغ که رایج‌ترین پنینی ایتالیایی است، به دلیل وجود پنیر و کلسیم نسبتا خوبی که دارد، غذایی مناسب برای کودکان و سالمندان محسوب می‌شود. این غذا به دلیل کالری پایینی که دارد، می‌تواند گزینه خوبی برای شام هم باشد. 


مواد لازم برای ۴ نفر


 فیله مرغ ۲۵۰ گرم
نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
پودر فلفل سیاه تازه ساییده یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
روغن کانولا ۲ قاشق غذاخوری
پنیر خامه‌ای نصف لیوان
فلفل هالوپینوی حلقه‌شده یک‌سوم لیوان
نان تست سبوس‌دار ۸ تکه
گوجه‌فرنگی سفت و بزرگ ۱ عدد


طرز تهیه


برای آماده کردن ساندویچ‌های پنینی باید ابتدا فیله‌های مرغ را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید. آنها را روی نایلون بچینید و دو طرف فیله‌ها را با نمک و فلفل طعم‌دار کنید. حالا نایلون دیگری روی فیله‌ها بگذارید و با بیفتک‌کوب یا هر وسیله محکم دیگری مانند گوشت‌کوب، چند ضربه روی فیله‌ها بزنید تا بافت آنها کمی نازک و پهن بشود. 
حالا روغن را در تابه نچسبی گرم کنید. هر طرف فیله‌ها را حدود ۵ دقیقه حرارت بدهید تا کاملا بپزند. بعد از خاموش کردن حرارت و خارج کردن فیله‌ها از تابه، باید پنیر خامه‌ای و هالوپینوی خردشده را در همان تابه‌ای که هنوز کمی گرم است مخلوط کنید. بعد از آماده شدن این ترکیبِ سس‌مانند، ۴ تکه از نان‌ها را داخل سینی یا بشقاب تختی بچیند. سس پنیر و فلفل را روی نان‌ها بکشید. روی هر نان، یکی دو حلقه نازک از گوجه‌ها را بگذارید و بعد از قرار دادن یک فیله روی هر نان ساندویچی، نان دوم را روی فیله‌ها بچینید. 
بعد از چیدن ساندویچ، آنها را داخل دستگاه ساندویچ‌ساز یا دستگاه‌های گریل خانگی، پرس کنید. بهتر است این ساندویچ‌ها کاملا گرم سرو شوند.

 
ارزش تغذیه‌ای


هر کدام از این ساندویچ‌ها حاوی: ۴۰۷ کیلوکالری انرژی
۱۸ گرم چربی (۶ گرم چربی اشباع)
۴ گرم فیبر
۲۷ گرم کربوهیدرات
۳۳ گرم پروتئین
۳۷ میکروگرم فولات
۸۴ میلی‌گرم کلسترول
۵ گرم قند
۶۳۵ واحد بین‌المللی ویتامین A
۶ میلی‌گرم ویتامین C
۱۴۰ میلی‌گرم کلسیم
۲ میلی‌گرم آهن
۶۳۹ میلی‌گرم سدیم
و ۴۸۴ میلی‌گرم پتاسیم است.

منبع: سلامتیسم


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز