title
کد خبر: 53593
00
 چـه ورزش‌هایی برای مبتـلایان به پـارکینسـون مفیـد اسـت

ورزش بخش حیاتی زندگی روزمره تمامی افرادی است که دوست دارند سلامت خود را حفظ کنند، اما فعالیت بدنی برای مبتلایان به بیماری پارکینسون بیشتر حائز اهمیت‌ است. در بیماران مبتلا به پارکینسون، ورزش تنها برای حفظ سلامتی آنان اهمیت ندارد؛ بلکه انجام حرکات ورزشی صحیح می‌تواند جنبه‌های حیاتی زندگی روزانه این بیماران را همچون حفظ تعادل و حرکت کردن را بهبود بخشد.

به گزارش بهداشت نیوز: کارشناسان انجمن ملی پارکینسون در آمریکا اظهار داشتند: شواهد فزاینده‌ای حاکی از فوائد بلند‌مدت ورزش کردن برای بیماران مبتلا به پارکینسون است. در یک بررسی آمده‌ است بیمارانی که حداقل 2.5 ساعت در هفته ورزش می‌کنند، روند کاهشی قدرت حرکت و کیفیت زندگی‌شان نسبت به دیگر بیماران کندتر انجام می‌شود. ورزش کردن به بیماران مبتلا به پارکینسون کمک می‌کند تا در راه رفتن، حفظ تعادل، کنترل لرزش‌ اندام‌ها و داشتن انعطاف دچار مشکلات کمتری شوند. همچنین ورزش کردن علاوه بر فوائد جسمی بر سلامت ذهنی آنان هم تاثیر مثبت دارد و می‌تواند احساس خستگی را از آنان دور کرده و به رفع مشکلات خواب کمک کند. انجام شکل‌های مختلف حرکات ورزشی مهم است زیرا کمک می‌کند بیمار بهتر با علائم مرتبط با پارکینسون مقابله کند. همچنین حرکات ورزشی باید روی حرکات کششی و تمرین‌های تقویت‌کننده انعطاف بدن، ایروبیک و تمرین‌های مقاومتی متمرکز باشد.

منبع: روزنامه سپید


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز