title
کد خبر: 53623
00
یک بام و دو هوای تأمین اجتماعی درباره بیمه از کارافتادگی بیماران ام.اس

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ دلیل عدم مشمولیت از کارافتادگی برای برخی بیماران ام. اس از سوی تامین اجتماعی باید بررسی شود.

 

به گزارش بهداشت نیوز، محمد نعیم امینی فرد  در خصوص چالش بیمه ای میان بیماران ام. اس و سازمان تامین اجتماعی درخصوص از کارافتادگی این افراد، گفت:‌ بیماران ام. اس طیف وسیعی از بیماران دارای عوارض جزیی تا بیماران از کارافتاده کامل حرکتی را شامل می شود، بنابراین خیلی از موارد ام .اس به هیچ عنوان شناسایی نشده و شناخته شده نیستند؛ از این رو تامین اجتماعی دراین شرایط نمی تواند در ارایه خدمات درمانی تقسیم بندی هایی را انجام دهد.

 

نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی افزود: اگر بیماران ام. اس دارای کارایی کافی درطول دوران سیر پیشرفت بیماری را طی کنند، سازمان تامین اجتماعی به طورحتم باید نسبت به انجام تعهدات خود اقدام کند؛ اگر تامین اجتماعی برخی بیماران را به دلیل ابتلاء به این بیماری قبل از ورود به شغل خود مشمول ازکارافتادگی نمی داند، باید مشخص شود که این سازمان مطابق با کدام بند قانونی اقدام به محدود کردن خدمات خود می کند.

امینی فرد تصریح کرد:‌ با توجه به ماهیت بیماری و معیارهای وجود داشته درخصوص تشخیص از کارافتادگی دربیماری ام. اس و یافته های علمی باید توجه داشت که تنها درصدی از بیماران دچار از کارافتادگی می شوند، بنابراین نیاز است که این سیاست تامین اجتماعی درخصوص حمایت از این بیماران پیگیری شود؛ بیماری ام. اس دارای ماهیت ناهمگون، نامتجانس و هترو‍ژنوس است، از این رو باید درخصوص نوع حمایت بیمه ای از آنها کارکارشناسی و کاردقیقی صورت گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه سازمان های بیمه گر  در تمامی دنیا به دنبال افزایش سوددهی از طریق صنعت بیمه هستند، گفت:‌ به طور طبیعی  بیمه ها برای تحت پوشش قراردادن بیمارانی که میزان کم و یا حتی بدون سودی را به آنها منتقل می کند به نوعی مقاومت می کنند، البته به شکل تکلیفی نمی توان تعهداتی را برای تامین اجتماعی به وجود آورد، بدون اینکه منابعی را برای آن درنظرگرفت؛ اگر قوانین تامین اجتماعی اجازه پوشش چنین بیمارانی را نمی دهد؛ به شکل قانونی بدون اختصاص منابع نمی توان مسئله ای را برای تامین اجتماعی تکلیف کرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز