title
کد خبر: 53627
00
افتتاح مدرن ترین روش درمان سرطان در کشور

مدرن‌ترین روش درمان سرطان با بهره‌گیری از فناوری IMRT که پرتو درمانی با شدت بهینه است در ایران هم محقق شد.

به گزارش بهداشت نیوز، مدیر عامل مرکز درمان سرطان روشنا گفت: این یک روش نقطه زن است و ما توده سرطانی را بگونه‌ای نابود می‌کنیم که حداقل عوارض برای بافت‌های اطراف ایجاد شود، در روش‌های قدیمی پرتو درمانی پرتو‌ها علاوه بر اصابت به سلول سرطانی به بافت‌های اطراف هم برخورد می‌کرد و باعث آسیب در سلول‌های سالم می‌شد.

سید هادی مولانا افزود: برخی از سرطان‌ها نظیر سرطان پروستات فقط با رادیوتراپی درمان می‌شود و نیازی به جراحی ندارد، در این روش بیشترین میزان پرتو به سلول سرطانی می‌رسد.

این متخصص رادیوتراپی و انکولوژی گفت: سالانه ۸۰ هزار نفر تحت درمان سرطان قرار می‌گیرند که از این پس با یک چهارم هزینه‌های کشور‌های اروپایی در کشور خودمان با این روش درمان می‌کنیم البته بیمه‌ها باید روش‌های درمانی جدید را هم به پوشش‌های خود اضافه کنند.

وی افزود: ما برای انتقال دانش و فناوری این روش به ایران، متخصصان خود را به اروپا اعزام کردیم تا مهارت‌های لازم را کسب کنند و بتوانیم این خدمات را به هموطنان عرضه کنیم.

 

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز