title
کد خبر: 53655
00
اگر سرماخورده اید این 10 نکته را بخوانید و بخورید

برخی مواد غذایی در فصل سرد باعث می شود کمتر دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا شوید توجه به این گروه از مواد غذایی در زمستان به تندرستی و سلامت بدن کمک می کند.

به گزارش بهداشت نیوز، برخی مواد غذایی در فصل سرد باعث می شود کمتر دچار سرماخوردگی و آنفلوآنزا شوید توجه به این گروه از مواد غذایی در زمستان به تندرستی و سلامت بدن کمک می کند.

خوردن میوه و سبزیجات از جمله ویژیگی های یک رژیم غذایی سالم جلوگیری از سرطان به شمار می آید.همچنین این مواد می توانند در یک رژیم لاغری سالم به کاهش خطر ابتلا به سرطان به وسیله ی کاهش وزن کمک کنند. چاقی خطر ابتلا به سرطان های مختلف از قبیل سرطان روده بزرگ، سرطان مری و سرطان کلیه را افزایش می دهد.

کدو تنبل

اگر سرماخورده و یا دچار آنفلوانزا شده اید، خوردن کدو تنبل را فراموش نکنید کدو تنبل سرشار از آنتی اکسیدان است، ایمنی بدن را افزایش داده و در پیشگیری و بهبود سرماخوردگی بسیار موثر است.

کیوی

کیوی سرشار از ویتامین C، منبعی غنی از آنتی اکسیدان است و بنابراین در کاهش ابتلا به انواع بیماری و بویژه آهسته کردن روند پیری نقش بسیار دارد.

سرماخوردگی

شربت عسل و آبلیموی شیرین برای رفع سرماخوردگی توصیه می شود اما باید توجه کنیم بیمار باید از مصرف غذاها و دمنوش های ترش در زمان سرماخوردگی پرهیز کند زیرا این موضوع باعث تشدید عفونت بدن خواهد شد.

ورزش

ورزش یک فعالیت ضروری و حیاتی برای سلامتی شما محسوب می شود. اما ورزش سنگین قبل از خواب به سلامتی آسیب جدی وارد می کند.

نمک

کارشناسان معتقدند که مصرف بی رویه نمک مهمترین عامل میگرن (سردرد عصبی) است،نمک همچنین باعث آب جمع شدگی در بدن، از دست دادن پتاسیم و تورم در پاها می شود.

لخته شدن خون

اثر مخرب سیگار تنها روی ریه ها نیست بلکه بر رگ های خونی، نیز تاثیر می گذارد. سیگار کشیدن می تواند بر گردش خون و توانایی خون برای لخته شدن تاثیرگذار باشد؛ خطر ابتلا به بیماری قلبی، بیماری شریانی محیطی، حمله قلبی و سکته مغزی نیز در افراد سیگاری بیشتر است.

سونای بخار

مطالعه ای که روی افراد سالخورده تر انجام شد نشان داد گرمای مرطوب، گردش خون شان را بهتر کرده بود، مخصوصا در دست ها و پاها بهبود جریان خون می تواند موجب کاهش فشار خون و سلامت قلب شود. همچنین می تواند التیام بافت آسیب دیده ی پوست را بهتر کند.

بادام زمینی

کنند نوزادانی که در سن ۴ تا ۶ ماهگی تخم مرغ دریافت کرده اند دارای ریسک پایین تر ابتلا آلرژی به تخم مرغ هستند و به کودکانی که در سن ۴ تا ۱۱ ماهگی بادام زمینیداده شده است نیز کمتر از کودکانی که در سنین بالاتر بادام زمینی دریافت کرده ا ند در معرض ریسک آلرژی به بادام زمینی قرار دارند.

ویتامین B12

ویتامین B12 همانند ویتامین های دیگر گروه B محلول در آب است. این موضوع بدین معناست که این ویتامین در آب حل می شود و به درون شریان های خونی روانه می شود. بدن انسان می تواند این ویتامین را برای حداکثر چهار سال ذخیره کند. مقدار اضافی ویتامین B12 از طریق ادرار دفع می شود.

 

 

منبع: رکنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز