title
کد خبر: 53672
00
برای بروز کردن تجهیزات هلال احمر به بودجه های مازاد نیازمندیم

دبیرکل جمعیت هلال احمر، مجموع اعضای فعال و غیرفعال این جمعیت در کشور را 2 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: 300 هزار نفر از این تعداد، اعضای فعال هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، محمود محمدی نسب افزود: جمعیت هلال احمر در امدادرسانی، متکی به این داوطلبان است، بدنه جمعیت هلال احمر از لحاظ پرسنلی مختصر است و بدون حضور این داوطلبان توان پاسخگویی به این وسعت حوادث در کشور را ندارد. وی تعداد پایگاههای ثابت جمعیت هلال احمر در کشور را 531 مورد بیان و اظهار کرد: این تعداد پایگاه برای خدمات رسانی به مسافران نوروز97 حدود 2 برابر افزایش می یابد.


دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: سازمان جوانان هلال احمر نیز با استقرار گروه های خود تلاش می کند با کارهای فرهنگی و ایمنی کیفیت و کمیت سفرها ارتقا یابد. وی در خصوص تعداد پایگاههای امداد و نجات در کشور گفت: تعداد پایگاه های امداد و نجات فاصله زیادی با استانداردها دارد ، باید به فاصله هر 35 کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات جاده ای وجود داشته باشد که اکنون بیش از یکصد کیلومتر است.


وی در ادامه به بودجه اعتبارات این جمعیت اشاره و اظهار کرد: برای به روز کردن ابزار و تجهیزات این جمعیت هم به لحاظ کمی و کیفی نیازمند بودجه های مازاد هستیم و این به این معنا نیست که بودجه جمعیت نسبت به سال قبل کاهش یافته ، بلکه برای این جهش در تجهیزات به افزایش چشمگیر بودجه نیاز دارد. وی افزود: در این زمینه به دنبال رایزنی هستیم که تاکنون دولت همراهی خوبی داشته، امیدواریم که در این زمینه هم بودجه تامین شود.


دبیر کل جمعیت هلال احمر، برای حضور در آیین تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید هلال احمر استان یزد به این خطه سفر کرده است.

 

منبع: ایرنا

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز