title
کد خبر: 53752
00
 چرا دست هایم می لرزد؟

لرزش دست ها یکی از مشکلات بسیار شایع است که افراد بزرگسال و حتی کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، بیشتر مواقع لرزش تنها یک طرف بدن را در بر می گیرد و این زمانی اتفاق می افتد که ماهیچه ها در حال استراحت باشند؛ به این حالت، لرزش در حال استراحت می گویند. زمانی که شما حرکت می کنید و حتی کمی انگشت خود را خم می کنید لرزش متوقف می شود.

لرزش دست ها به عواملی مختلفی بستگی دارد. از این رو اگر آن را جدی نگیرید ممکن است قسمت های مختلف بدنتان را در بر بگیرد.

لرزش شدید ناشی از اختلال سیستم عصبی است که در پزشکی به آن اصطلاح «لرزش اساسی» گفته می شود. لرزش در این مواقع از دست ها شروع شده و ممکن است لرزش بازوها ، سر و حتی صدا را نیز موجب شود. لرزش دست یا بدن در حال حرکت، نوع «اساسی» را از نوع «ساکن» این بیماری تفکیک می کند.

طبق تحقیقات صورت گرفته، علل این بیماری را مسائل ژنتیکی، بالارفتن سن، خستگی، استرس و مصرف بیش از اندازه کافئین، غذاها، نوشیدنی ها، نوشتن زیاد و برخی کارهای روزانه ای که با دست انجام می دهید، مطرح می کنند.

لرزش دست همیشه به عنوان یک بیماری نیست. گاهی اوقات لرزش می تواند واکنش بدن به بعضی عوامل باشد.

ام اس عامل لرزش دست یا بدن

این بیماری سیستم ایمنی بدن، مغز، اعصاب و نخاع را نشانه می گیرد و باعث لرزش دست ها و پاها می شود. از شایع ترین لرزش های این بیماری مانند لرزش اساسی، زمانی اتفاق می افتد که شما در حال حرکت هستید.

قند خون پایین باعث لرزش می شود

در علم پزشکی به این مشکل «هیپوگلیسمی» یا به اصطلاح افت قند خون گفته می شود که باعث استرس طبیعی بدن شده و با لرزش آن همراه است.

تیروئید پرکار عامل دیگر لرزش دست

غده تیروئید در جلو، اطراف گردن، مقابل مهره‌های تحتانی گردن و اولین مهره پشتی قرار دارد. پرکاری تیروئید به شدت می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش وزن، افزایش ضربان قلب و تعریق، تشدید عصبانیت، کج خلقی و لرزش دست ها شود.

کمبود این ویتامین بدن را به لرزه درمی‌آورد

عملکرد سیستم عصبی بدون ویتامین B12 مختل می شود. نبود این ویتامین در بدن باعث لرزش دست ها شده که باید با مصرف گوشت،ماهی، تخم مرغ و محصولات لبنی کمبود این ویتامین را برای بدن خود جبران کنید.

 

منبع: طبیب من


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز