title
کد خبر: 5390
00
بی‌خطری داروهای گیاهی، باوری غلط

یک مسئول سازمان غذا و دارو گفت: بی‌خطر بودن داروهای گیاهی یک باور غلط است که بین مردم رواج پیدا کرده است و باید این تفکر اصلاح شود.

به گزارش بهداشت‌نیوز، یغمایی ــ مدیر داروی معاونت غذا و دارو عنوان کرد: در شهرستان سمنان با افزایش غیرمعمول و روزافزون تعداد عطاری‌ها مواجه شده‌ایم و از طرفی با توجه به اینکه عطاری‌ها به‌علت عرضه محصولات خوراکی، به‌طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط هستند و اگر محصولات نامرغوب و ناسالم به مردم ارائه دهند، سلامت مردم با خطر مواجه می‌شود.
 
وی در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی عنوان کرد: لزوم ساماندهی فعالیت آنها و اجرای قوانین مقررات مربوط به این صنف کاملاً ملموس است.
 
یغمایی با اشاره به برخی باورهای نادرست درباره گیاهان دارویی، گفت: بی‌خطر بودن داروهای گیاهی، یک باور غلط است که بین مردم رواج پیدا کرده است و باید این تفکر اصلاح شود.
 
معاون غذا و داروی سمنان بیان کرد: متأسفانه در برخی عطاری‌ها اقلامی توزیع می‌شود که غیرمجاز و حتی قاچاق بوده و ممکن است سبب آسیب جدی و حتی مرگ در افراد شود.
 
به گزارش ایفدانا ــ در ادامه این کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی، دائیان ــ کارشناس دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ضمن بیان کردن کلیه قوانین و مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که پیرامون فعالیت عطاری‌ها لازم الاجرا است به نحوه فعالیت آنها برای ارائه محصولات مجاز به بیان مطلب پرداخت و در ادامه تخلفات مشاهده شده در عطاری‌های شهرستان سمنان را برشمرد که شامل مشاوره دارویی و دخالت در درمان، عرضه داروها و فرآورده‌های غیرمجاز و قاچاق، تهیه و عرضه داروهای دست‌ساز، عرضه داروهای مخدره، روانگردان و ترک اعتیاد، عرضه فرآورده‌های چاقی و لاغری، فروش اقلام تاریخ مصرف گذشته، عرضه الکل طبی، عرضه فرآورده‌های تقویت جنسی، قرصهای روانگردان و... بوده است.
منبع: تسنیم

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز