title
کد خبر: 53913
00
خوراکی های شادی آور

اگر به دنبال شادی و سرحالی هستید و از خستگی خود کلافه شده اید، بهتر است دست به کار شوید و این مواد غذایی را که به شما معرفی میکنیم را فراموش نکنید. طبق آخرین تحقیقات، آمار نشان داده که میوه ها و آب میوه ها خستگی مزمن و خواب آلودگی را کاهش می دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، یادتون نره مصرف این 24 ماده غذایی رو جدی بگیرید تا خواب آلودگی را از خودت دور کنید! اگر به دنبال شادی و سرحالی هستید و از خستگی خود کلافه شده اید، بهتر است دست به کار شوید و این مواد غذایی را که به شما معرفی میکنیم را فراموش نکنید.


1-آب پرتقال

طبق آخرین تحقیقات، آمار نشان داده که میوه ها و آب میوه ها خستگی مزمن و خواب آلودگی را کاهش می دهند. ویتامین c و فراکتوز موجود در آب میو ها (به خصوص آب پرتقال) عملکرد کبد را ارتقا می دهد. تحقیقی دیگر نشان داده که مصرف آب پرتقال باعث تصفیه خون می شود. هر چه آب میوه تازه تر باشد، خواص آن بیشتر است.


2-انواع نوشیدنی های مکمل

مصرف انواع نوشیدنی های برای تأمین آب و رطوبت مورد نیاز بدن، بسیار حیاتی است. انوع نوشیدنی های حاوی مکمل، بهتر از قهوه و چای هستند و مواد و املاح مورد نیاز ما را تأمین می کنند. فراموش نکنید، یک برنامه غذایی فاقد نوشیدنی، قطعاً نمی تواند برنامه غذایی کاملی محسوب شود.

3-شیر

خب شیر هم که نوشیدنی ازلی و ابدی انسان است. شیر سرشار از کلسیم است که برای رفع عصبانیت و تندخویی مؤثر است، در ضمن کلسیم موجود در آن باعث استحکام استخوان ها و دندان می شود. همچنین آمینواسید موجود در آن، باعث ارتقای عملکرد عروقی می شود.


4-تخم مرغ

صبح ها معمولاً خوردن صبحانه با عجله و شتاب همراه است و حتی در بسیاری از موارد حذف می شود! اما به راحتی می توان با خوردن یک عدد تخم مرغ، انرژی مورد نیاز بدن را تأمین کرد. کافی است آن را با یک لیوان آب پرتقال همراه کنیم تا روزی پرنشاط، پرانرژی و به دور از هر گونه خستگی در پیش داشته باشید.


5-آب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از انواع اکسیدان هاست که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. پتاسیم موجود در آب گوجه فرنگی، سردرد، خستگی و خواب آلودگی را از بین می برد. آب گوجه فرنگی، املاح معدنی مورد نیاز بدن را تأمین می کند.


6-سوپ

خوردن یک کاسه سوپ در هفته عملکرد کبد را ارتقا می دهد. سوپ غذایی است که نه تنها حاوی مواد غذایی مغزی است، آب بسیاری هم دارد و باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش بدن می شود. همچنین انواع پروبایوتیک موجود در سوپ، دلیل دیگری است برای ارتقای عملکرد سیستم هاضمه بدن.


7-سیر
اکثر افراد از سیر به خاطر بوی بد آن فراری اند، اما همین سیر است که مبارز سرسخت انواع سرطان هاست. خواص دارویی موجود در سیر، باعث جلوگیری از رشد هر گونه سلول سرطانی می شود.


8-زنجبیل

زنجبیل یکی از بهترین مواد غذایی است که با خستگی و خواب آلودگی مبارزه می کند. قابل توجه خانم های بارداری که صبح ها حالت تهوع دارند! با مصرف زنجبیل می توانند این حالت را به حداقل برسانند. البته حواس تان باشد که زنجبیل تازه، معده خالی را تحریک می کند؛ به همین خاطر، بهتر است زنجبیل را با شکم خالی مصرف نکنید.


9-نعنا

نعنا دارای خواص دارویی بسیاری است؛ به همین خاطر از عصاره این گیاه معجزه آسا در بسیاری از داروها استفاده می شود. مکمل های حاوی روغن یا عصاره نعنا یا کپسول و انواع چای آن نیز در حفظ سلامت بدن مؤثر است.


10-موز

بارها و بارها شنیدده ایم که موز سرشاز ار انواع خواص مفید است. تحقیقات نشان داده، ویتامین B6 به میزان زیادی خستگی و خواب آلودگی را از بین می برد و انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می کند. موز سرشار از B6 است و منبع غنی پتاسم نیز محسوب می شود.


11-بی کربنات سدیم

نوشیدن محلول یک قاشق چایخوری بکینگ پودر و یک لیوان آب، به سرعت خواب آلودگی را از چشمان شما دور می کند. اگر هم هضم غذا برایتان سخت است و ترش می کنید، می توانید با نوشیدن این محلول، مشکل را رفع کنید.

12-گلابی وحشی

یکی از عوامل بوی بد دهان، خشکی آن است. نتایج تحقیقیی که در دانشگاه کالیفرنیا صورت گرفته، نشان می دهد که مصرف گلابی باعث رفع خشکی دهان می شود. گلابی همچنین سرشار از پتاسیم و انواع ویتامین ها است.


13-کاهو

اسیدفولیک برای تولید انرژی و ساخت گلبول های قرمز و ترمیم سلول های آسیب دیده لازم است و کاهو سرشاز از این اسید است. آب کاهو نیز محلول بسیار ایده آلی برای رفع چین و چروک و لک روی پوست است. از قدیم الایام هم که گفته اند: کاهو غذای فلاسفه است.


14-مارمالاد

اکثر بچه ها عاشق مارمالاد هستند. مارمالاد انواع میو ها به خصوص توت فرنگی، شاتوت و تمشک سرشاز از آنتی اکسیدان است که برای مبارزه با رادیکال های آزاد مفید هستند. شما می توانید مارمالاد را با نان تست همراه یک لیوان آب پرتقال به عنوان یک صبحانه کامل مصرف کنید.


15-دارچین

مصرف دارچین به عنوان ادویه در غذاها، میزان قند خون را تنظیم می کند. تحقیقات نشان داده که دارچین باعث تعدیل گلوکز بالا در خون می شود و در کاهش کلسترول بالا نیز مؤثر است.


16-ماست طبیعی

ماست حاوی ویتامین B6 است که معمولاً به میزان کمی در سایر مواد پیدا می شود. خوردن روزانه یک کاسه ماست، جوانی شما را نگاه می دارد. همچنین ماست سرشار از انواع آنتی اکسیدان هاست که با رایکال های آزاد مبارزه می کند.


17-عسل

عسل مبارز سرسخت خستگی و خواب آلودگی است. این ماده غذایی، سدیم و پتاسیم مورد نیاز بدن را تأمین می کند و خوردن یک قاشق عسل هنگام صبحانه، انرژی مورد نیاز روزانه تان را تأمین می کند.

 

منبعک تابناک باتو


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز