title
کد خبر: 54193
00
 فواید بی نظیر سرکه سیب

آیا تا به‌حال چیزی درباره فواید نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز شنیده‌اید؟ اگر این‌گونه نیست، باید بدانید که سرکه سیب محصولی فراتر از یک چاشنی سالاد محسوب می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، آیا تا به‌حال چیزی درباره فواید نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز شنیده‌اید؟ اگر این‌گونه نیست، باید بدانید که سرکه سیب محصولی فراتر از یک چاشنی سالاد محسوب می‌شود.

کمک به گوارش

نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به گوارش کمک،گرفتگی و اختلال شکمی را تسکین می‌دهد. این ماده در به حداقل رساندن حس اسیدیته معده و سوزش سر دل کمک می‌کند.مصرف سرکه سیب پس از خوردن غذا‌های غنی و سنگین برای پیشگیری از پدیدار شدن این علائم ایده خوبی محسوب می‌شود.اگر چنین مشکلات پیش از این داشته‌اید،می‌توانید با مصرف سرکه سیب علائم را کاهش دهید.

مفید برای دیابت

اسید استیک موجود در سرکه سیب به کاهش سطوح قند در خون کمک می‌کند، زیرا از گوارش کامل کربوهیدارت‌های پیچیده جلوگیری می‌کند.نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب آنزیم‌هایی که مسئول تجزیه کربوهیدارت‌ها هستند را غیر فعال می‌کند.از این‌رواین محصول از انباشت گلوکز در خون و افزایش شدید قند پیشگیری می‌کند.

کاهش گرفتگی بینی

اثر آنتی‌بیوتیک سرکه سیب به کاهش خطر عفونت کمک می‌کند. همچنین این محصول میزان مخاط را کاهش داده و سینوس‌ها را پاکسازی و از این‌رو، گرفتگی کمتری در آنها دیده می‌شود.اگر علاقه به مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب ندارید، این کار را حداقل زمانی که دچار آنفلوآنزا شده‌اید، انجام دهید.مصرف سرکه سیب به مدت ۱۰ روز معمولا برای از بین بردن مشکل کفایت می‌کند.

سم‌زدایی کلیه‌ها

اگر ازعفونت‌های کلیوی رنج می‌برید یا سنگ‌های کلیه برای شما مشکل آفرین شده‌اند،مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب هنگام صبح را مدنظر قرار دهید.همچنین، دنبال کردن توصیه پزشک خود و نوشیدن آب به میزان کافی را فراموش نکنید. اگر به مصرف آبمیوه علاقه دارید، اطمینان حاصل کنید فاقد شیرین‌کننده باشند.

کمک به کاهش وزن

به‌همراه یک رژیم غذایی سالم و ورزش، نوشیدن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز آهنگ سوخت‌وساز را تسریع می‌کند.سرکه سیب سرشار از ویتامین B۶ و لسیتین است و به سوزاندن چربی جمع شده در بدن به‌واسطه یک رژیم غذایی ضعیف کمک می‌کند.

پیشگیری از بیماری قلبی

سرکه سیب حاوی سطوح بالاازاسیدکلروژنیک است.این ترکیب اکسیداسیون کلسترول بد (LDL) را مهار می‌کند، که به بهبود سلامت قلب‌و‌عروق منجر می‌شود.اگر سطوح کلسترول شما بیش از اندازه بالا است، غذا‌هایی با محتوای چربی بالا را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید و روزانه یک قاشق غذاخوری سرکه سیب بنوشید.

منبع: آرمان

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز